woensdag 17 september 2008

Reunie met andere high school wereldreizigers

Ooh wat erg, ik heb al zoo lang niks meer nieuw geblogd... ik schaam me diep! Dus ik dacht vanmorgen van nou dat moet ik maar weer eens even doen!
Afgelopen weekend was er een reunie van alle Australie/Amerika/Brazilie/Argentinie/ hele wereld-gangers. Helaas waren er niet zoveel uit Australiƫ maar heb wel veel aparte, bijzondere, leuke, gekke, en minder leuke verhalen gehoord van hoe je het ook had kunnen treffen. Bijvoorbeeld: een meisje die in de middle of nowhere zat in Amerika waar ze met 70 leerlingen op school zat, en daar zat de basisschool ook nog eens bij! Dus in totaal 24 op High School... Nou dan was het in het weekend met het hele schoolteam basketball 6 uur rijden naar een wedstrijd, dan verlies je vervolgens met 60-2 en dan kun je weer 6 uur terug rijden. Tsja het is maar net wat je leuk vind.. ahum ahum. ander voorbeeld: Amerika: iemand had plotselinge soort van pfeifer gekregen dus ze ging naar de supermarkt en had allemaal gezonde worteltjes, appels, mandarijnen, paprika enzo gekocht. Thuis aangekomen werd die gastmoeder ontzettend kwaad hoe ze nou zoveel "ongezonde" dingen kon kopen en dat het helemaal niet goed voor je is en dat soort onzin... euh.. dan sta je ook met een bek vol tanden!
Argentinie is een vrij arm land waar ze veel niet hebben, zoals dat ze wel een wasmachine hadden maar geen water dus moest ze het alsnog op de hand doen!
In Italie (waarom zijn er opeens zoveel woorden waar puntjes op moeten... hmm noujah dan maar niet) kennen ze geen blonde meiden/jongens dus daar wordt je bijna altijd nagekeken/gefloten. Vervolgens moest zij terug in dit prutslandje wel even wennen aan stukken minder flirterij en alle "vieze" pasta haha.
Maar waar ik nog het meest achter gekomen ben is dat Amerikanen heel apart met geld omgaan. Er was bijvoorbeeld een familie die echt alles hadden wat ze wouden zoals een supermooie auto, tv, boot en de nieuwste hipste kleren maar intussen was er geen geld meer over voor het schoolgeld, noujah dan zetten ze maar een tweede hypotheek op het (nog-net-geen-krot)huis!
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar dan zit je hier met kerst nog...

Verder moet ik nog best veel aan mijn Australie avontuur denken en heb nog wel vrij veel contact al wordt het helaas wel steeds ietsje minder. Vooral nu school weer is begonne sinds ongeveer een maand en iedere dag bijna 4 uur moet reizen van en naar school blijft er niet super veel tijd meer over...
Maar gelukkig heb ik vandaag eindelijk een lekker dagje vrij wat helemaal niet verkeerd is en dat terwijl de rest van me klas wel naar school moet! haha lekker puh. Dit komt omdat ik vrijstelling heb voor engels (het is allemaal zooo makkelijk!) en daarna heb ik alleen nog maar 2 uurtjes les. Nou dikke doei dan zit ik gewoon het dubbele in de trein dan dat ik op school ben, zo gek ben ik nou ook weer niet!
Even voor degenen die het nog niet weten: ik zit helemaal in Zwolle op school. genaamd het Cibap, dit is een opleiding waar je leert reclame maken, fotos bewerken met photoshop, fotografie, etaleren, tekenen, marketing enzovoort. Het is (meestal) echt heel leuk en ga er met plezier heen.
Maar goed terug naar waar ik gebleven was.. Ik vind het heel jammer dat ik niet meer zoveel contact heb als eerst met de beste australische vrienden maar het tijdsverschil is daar denk ik de grootste oorzaak van...
Gisteren had ik wel weer een heel leuk mailtje gekregen van mijn ex-nep-mama Deanne over hoe het daar gaat, ik weet niet of ik het ook verteld heb maar ze is inmiddels hoogzwanger en de baby is al uitgerekend over een maand! Dus dat is heel spannend en kan me moeilijk voor te stellen hoe het is om haar met een superdikke buik te zien.. En ben erg benieuwd hoe het allemaal loopt. Ze was het ook al de laatste 2 maanden van toen ik er nog bij was dus dat was best speciaal maar ook vaak chaggerijnig wat natuurlijk minder was.
Ik had laatst wel een heel lief berichtje gekregen via myspace (de engelse soort van hyves) van Doug, een heel goede vriend. Ik heb het even gekopieerd:

Okay in 8th spot is Lois Muller!!: I love this kid, she is my favorite kid in all of Europe. I cant wait to visit her in July next year or whenever i get a chance while i am in france. She is an amazing person with amazing spirit. She always made me laugh and i really miss her! See you again one day Lois xD

Echt ik voelde me zoo vereerd toen ik dit las! Jammer genoeg gaan de plannen niet door voor Whitney dat ze hierheen komt deze kerst waar we ons beiden ontzettend op verheugd hadden maar het is nou niet bepaald goedkoop dus dat ging niet door...
Doug wel (degene die dit hierboven schreef) maar dan in juli pas, dan gaat hij een exchange programma doen in Frankrijk. Kortom ik heb hem gewoon aangestoken haha
dus dan gaan we wel even meeten, yeaah nu al heel veel zin in!!!
he even tussendoor: ik zit nu al een half uur te kletsen met kaitlyn via de webcam, echt heel leuk en veel te lang geleden, even ouderwets bijkletsen.
Over een paar dagen kan ik ook mijn zelfgemaakte fotoalbum ophalen bij de hema albumprintservice. Hier staan de leukste fotos in van Australie en ben er best lang mee bezig geweest, dan moet het ook wel heel mooi worden! Heb ook nog me hele weblog uitgeprint wat wel 60 bladzijden zijn totaal! Moet alleen nog een mooie voorkant hebben dus dat ga ik nu even maken.

doei en hopelijk tot snel! kus Lois

Geen opmerkingen: