maandag 9 juni 2008

Nog geen ontwenningsverschijnselen

Wow ik ben nu al bijna een maand thuis en heb echt zoiets van Huh ben ik nou echt weg geweest??? Iedereen vraagt of ik nou ook weer moet wennen hier maar het klinkt misschien heel raar, er valt gewoon niks te wennen! Alles is nog helemaal hetzelfde, (bijna) niks veranderd, nog steeds of alweer, dat kan natuurlijk ook nog, heel gezellig en lekker 100% hollands. Mama kan haar lol niet op en zegt bijna iedere dag dat ze het zo heerlijk vind dat ik er weer ben. En al helemaal als ik èèn of een paar daagjes ben weggeweest haha. Ik kan opeens helemaal genieten van het Albert Heijn deuntje als ik daar binnen loop of op de tv of sterker nog: die van de HEMA! Haha dat had ik nou nooit verwacht maar het is echt waar!! Grappig he. Maar wat ik nog het meest geweldige vind is het fietsen, simpelweg omdat ik fietsen leuk vind. Met een lekker fris windje erbij dat langs je oren suist = ultiem genieten,,.. toch?

Maar moet nog steeds veel aan Australia denken, mijn vrienden, de heerlijke relaxte manier van leven en doen, het mooie (en droge) landschap. Er zijn veel dingen dat me nu opeens opvalt aan Nederland bv. dat Nederlanders heel direct zijn, ze draaien niet om de feiten heen als er iets te zeggen valt. Dit doen de meeste buitenlanders veel minder wat meestal net wat aardiger overkomt vind ik.
Ik heb nog best wel veel contact met een aantal vrienden, bellen en emailen enzo want dat is gewoon heel gezellig! Dan blijf ik toch nog een beetje op de hoogte en andersom ook.
Vooral de laatste schooldag komt nog heel vaak in me op met de vele lieve kaartjes, afscheidskadootjes, tekeningen, verhaaltjes en vooral niet te vergeten: knuffels en tranen! Net zoals het afscheidsfeestje viel me best wel zwaar. Ik wist toen eigenlijk ook niet zo goed wat te zeggen aan mensen waar ik zo lang mee ben opgetrokken, leuke, gezellige en serieuze tijden om nooit te vergeten. Maar al met al toch wel goed afscheid genomen met de belofte dat ik ooit nog eens terug kom. Nu ook weer vrij veel knuffels en tranen. Want ik ben echt nog eens van plan om terug te komen dat weet ik zeker, waarschijnlijk waarneer iedereen hopelijk geslaagd is (november 2010) want dan is het heeel groot feest!

Heb laatst zelfs in de krant gestaan met Caitlyn (het Texaanse meisje dat hier woont en helaas al over 2 weken weer terug gaat..) Over hoe het is om een tijdje ergens anders te wonen, de verschillen en gelijkenissen etc. Dat was heel leuk en was dus waren wij voor een dagje Sneeks beroemd haha!
Afgelopen week heb ik 3 dagen op Terschelling gewerkt in Vloedlijn wat ik een superleuk baantje vind. Het is een klein winkeltje recht onder de brandaris en verkopen kinder/baby kleding en kado artikelen, echt de moeite waard om even te kijken, al zeg ik het zelf. klik op deze link en dan kun je zien wat het is! Dus dat was heel leuk, ook met Jelle, Gerdien en Anna, mijn oom, tante en nichtje waar ik bij logeerde was heel gezellig. Dit ga ik de hele vakantie doen.

Op t moment is het heel warm en lekker weer al is het gelukkig niet zo warm als in beautifull OZ! Alweer veel gezwommen in lekker fries water en vorige week met Mama en Caitlyn naar Enkhuizen Zuiderzee museum geweest om dat aan Caitlyn te laten zien voordat ze weer terug gaat, dit was een heel gezellige dag vol met gekke acties en lachwekkende fotos.

Nou nu moet ik gaan want zal proberen om mezelf op de fiets te hijsen met dit warme weer (oh nee ik zei net nog dat ik het zo leuk vond om te fietsen dus dan moet ik dat ook volhouden hè? ) Oke ik spring straks even lekker op de fiets om even wat dingetjes te halen in de stad!

Toedeloei en de Sneekse groeten! kus Lois

Geen opmerkingen: