dinsdag 20 mei 2008

Welkom thuis!

Dit was ik toen we net boven Good Old Holland zaten joehoeeee!!!! EINDELIJK weer zo blij zo blij zo blij!

Goeieavond trouwe fans!

Ik weet niet of het zin heeft om nu nog een stukje te schrijven maarja dat zie ik wel en vind t ook gewoon leuk dus hier komt het:
Inmiddels ben ik alweer ruim een week thuis dus kon er nu echt niet meer onderuit om het laatste nieuws te uploaden. Het voelt nu al alsof ik nooit weg ben geweest, alles is weer helemaal ouderwets vertrouwd en er is (bijna) totaal niks veranderd. Heel Sneek ziet er nog hetzelfde uit, er is alleen een nieuwe rondweg bij en sommige winkels zijn wat veranderd maar voor de rest echt niks. Dan denk je echt van “woow waar is dat jaartje weg nou gebleven??” Met vriendinnen is het weer helemaal supergezellig en hebben oneindig veel moeten bijkletsen maar dat vinden we absoluut niet erg he? Op hockey is het ook weer lachen gieren en veel lol, afgelopen Zaterdag eindelijk weer eens een normale goeie wedstrijd gespeeld en dat voelde buitengewoon heerlijk!! Ik had gedacht dat t nog veel slechter zou gaan maar het kon ook 80 keer beter, maarja wat wil je na zo lang niet echt gespeeld te hebben?
Zaterdagavond ook weer lekker ouderwets op stap geweest met Sietske, Hedwig en Lubna en het was echt zoooo gezellig, dat heb ik ook erg gemist maar nog lang niet ingehaald! Daarna zijn we met zn allen bij Sietske blijven slapen wat ook heeel gezellig was en… laat, maar dat maakt niet uit.
GEWELDIG om iedereen weer te zien, eigenlijk best wel grappig dat je het ene moment nog helemaal staat van woow ik ben er weer en nog geen 10 minuten later gaat t weer over heel alledaagse dingen alsof ik diegene de dag ervoor nog gezien heb! Heel apart maar bijna niemand is ook veranderd, misschien klein beetje langer, wat volwassener, simpelweg een jaartje ouder. Precies hetzelfde wat veel over mij zeggen hihi. Al heb ik wel volgens sommigen een beetje of zelfs een sterk accent!

Zondagmiddag stond de hele familie op Schiphol om ons op te wachten met grote spandoeken “Welkom thuis Lois!” en heel veel knuffels gehad van iedereen. Eindelijk ook Caitlyn ontmoet, het Amerikaanse (Texas) meisje wat al 9 maanden hier woont maar ik dus nog nooit ontmoet had alleen veel verhalen over gehoord. Ze is heel aardig en heel leuk om haar nu ook eindelijk te ontmoeten. Ze is nu in Rome met school sinds dinsdag en komt morgen weer terug, dus ken haar ook nog maar 1½ dag. Hetzelfde voor Swiffer, het kleine, gekke, prettig gestoorde, witte hondje dat hier belandde 3 weken nadat ik vertrok (alleen die is gelukkig niet naar Rome toe…)

De vakantie met zn vijven was echt fantastisch, we hebben gewoon zoveel gedaan, gezien en beleefd in die 3 weken dat het teveel is om op te noemen maar kan wel een paar dingen vertellen en zal bij het begin beginnen:
Vrijdag (18 april) was de laatste schooldag, een heel speciale dag met heel veel lieve kaartjes, afscheidsgroetjes, kleine kadootjes, knuffels enz. Ik heb iedereen op mijn uniformpolo laten schrijven en die is dan ook veel vrolijker geworden dan de saaie ervoor, misschien ga ik m wel inlijsten! Het was echt een dag om U tegen te zeggen zou mijn oma dan zeggen hihi. Ik heb de laatste paar weken ook steeds met een boekje rondgelopen en alle vrienden en namaakfamilie erin laten schrijven, soort van poƫziealbum. Niet uit te leggen hoe blij ik hiermee ben.

Die zaterdagavond (wow dat lijkt wel een eeuw geleden en tis maar 1 maand..) op naar het vliegveld in Melbourne met Nick en Deanne om mijn gemist-en-gevonden familie op te halen. Ik was helemaal hyper en kon niet stilzitten/staan, hele tijd springen en op en neer hupsen. Ze werden helemaal gek van mij maar zag ook wel dat zij een beetje zenuwachtig waren om eindelijk mijn familie te ontmoeten, vooral Deanne en ze liet zelfs ook een traantje toen wij met z’n allen emotioneel stonden te doen! Toen de gehuurde auto opgehaald met alle bagage erin en op naar Maryborough, in de auto al heeeel veel bijgekletst en vooral heel wat afgelachen die twee uur. Ze sliepen in een hotel, behalve maud want die logeerde bij mij. We kwamen om +/- half 12 pas en aan na een korte rondleiding in het huis op bed, al kon ik absoluut niet slapen maar das begrijpelijk. Volgende dag thee gedronken in de tuin en om 4 uur was mijn afscheidsfeestje en de gelegenheid voor mijn familie en vrienden om elkaar te ontmoeten. Het was echt heel gezellig en vond ‘t dan ook helemaal niet leuk om goodbye te zeggen maarja dat hoort er helaas ook bij… nu ook weer ontelbaar veel lieve kaartjes, kadootjes, fotolijstjes enzovoort gekregen. Echt allemaal hartstikke lief!
Maandag hebben ze een tour a la Lois gekregen door mijn woonplaats Maryborough en op school waar ik officieel afscheid moest nemen van de meeste vrienden en het dan ook niet droog kon houden…
Woensdag naar Melbourne waar we op de vlucht van een uurtje naar Sydney stapten, daar zijn we tot de opvolgende Maandag gebleven en dan door naar het tropische Cairns en Port Douglas. In Sydney sliepen we in in hotel 59 en dat bleek in een beruchte hoerenbuurt te zitten haha hebben wij weer! Neehoor zo erg was het ook weer niet, alleen als je even een stukje in het centrum vlakbij ging lopen (er zijn namelijk meerdere centrums) zag je alleen regelmatig een “adultshop” met een trap omhoog. We konden gelukkig niks zien gebeuren of wat dan ook. Wat we wel grappig vonden is dat er verdacht veel homo(stelletjes) rondliepen,, snap jij het, snap ik het?

We zijn in het Sydney aquarium geweest wat gewoon prachtig is en heel groot, veel te zien met veel bijzondere vissen en ander zeeleven. Net zoals het Sydney Opera House, volgens mij heb ik het al gezegd maar wow wat is dat een vreselijk mooi gebouw. Of noujah denk niet eens dat het zomaar een gebouw is weet alleen niet hoe het anders te noemen.
We hebben een dagje op het megaberoemde Bondi Beach doorgebracht en zelfs daar surfles gehad! Het was heerlijk weer maar niet superwarm en het water was erg koud. Er was een vliegtuig die vloog letterlijk reclame in de lucht, hij schreef met van die vliegtuig-uitlaatgassen grrr4.com.au in de lucht. Heb t later opgezocht en het was een soort van spelletjessite, das nog eens een andere manier van reclame maken!
Het uurtje surfen was echt super maar wel best moeilijk, Jelle, Maud en ik zijn er uiteindelijk toch nog in geslaagd om op te staan aan t eind. Er zijn weer speciale technieken nodig en de ene keer lukt het ook beter dan de andere zolang je maar niet naar de professionals achter je kijkt op de hogere golven zal je niet wanhopig worden.
We hebben het huis van Russel Crow gezien (van de Gladiator) en woow wat is dat een supermooi plekje en super-de-luxe huis natuurlijk, hij kan gewoon op alles uitkijken, als ie ooit eens thuis is dan he. Op deze foto staat z'n huis aan de linkerkant.
Ook zijn we met z’n allen nog meegeweest met een Thunderboat tour in een grote speedboot (+- 200 pk) door het havengebied van Sydney.. Nou dat hebben we geweten hoor, tot je onderbroek superzeiknat, en dan overdrijf ik niet maar t was het waard! Heel erg gaaf en het geeft gewoon zo’n kick! Maar ze hadden ons vantevoren ook niet eens gewaarschuwd, dat vonden we wel best wel balen.. Dus daar liepen we met natte zoute kleren rondlopen oeff das geen pretje! Dus als je ooit nog eens een speedboot in Sydney ziet varen met paarse poppetjes erin, denk dan aub nog eens aan mij!
Verder zijn we met een City Sightseeing tour bus geweest en bijna heel Sydney rondgereden met interressante verhaaltjes erbij. Nog een paar musea gezien en geshopt en nog veel meer.

Na die drukke dagen daar hebben we veel op het strand gelegen in het heerlijke warme Port Douglas waar we in een prachtig appartement zaten met van alles er op en eraan en ook nog eens aan het strand! Alleen even een stukje bos door en dan was je er al, hier hebben we allemaal lekker liggen bruinbakken, uitrusten en zwemmen. Ook zijn we naar een Cairns Night Zoo avond geweest, waar we een avondtour kregen langs en met tropische vogels, slangen, krokodillen, koalas, possums (soort van grote eekhoorns) en kangaroos gevoerd. Die beesten zijn echt zoo lief joh, de laatste dan. En daarna echte aussie muziek gemaakt en erop gedanst op de aussie volkse manier, beetje grappig volksdansen idee.
Papa, Jelle en ik zijn ook nog eens wezen wildwater-raften, woooow, oeps kom er net achter dat ik al wel heel vaak wow heb gezegd, sorrieknorrie! Oke verder: wildwater-raften is echt zeker weten een heel erge aanrader, supergaaf was dat, en 100% voor herhaling vatbaar. Ook al moesten we eerst 3 kwartier lopen met een superstevige tweepersoons opblaaskano op je rug, nou de helft had m op e rug, alleen de sterke mannen dus want zon ding is wel 20 kilo joh. De andere helft had het overige spul mee als peddels, EHBO-kit enz. We moesten over supersmalle paadjes waar vaak geen twee voeten naast elkaar pasten, beekjes oversteken waar het water tot je middel stond maar zoiezo toch al zeiknat zou worden dus dat maakte ook geen verschil. Langs bergwanden waar net een gangbaar pad is gemaakt/gehakt. We kwamen er zelfs uit met bloedzuigers op onze enkels!! Dit lieg ik niet maar het klinkt erger dan het is, ze doen geen pijn, het idee is alleen wat vies. Maar het was het waard hoor! Ik heb zelfs nog originele aboriginal verf op me gezicht gehad bij een stop onderweg van een speciaal soort steen.
Ook hier weer: een onbeschrijflijke ervaring, weet niet hoe ik het anders kan zeggen. Jelle en ik zaten samen in een “raft” en jelle was een goede stuurman, er kan er maar een sturen dat is het handigste. Helaas konden we hier geen fotos maken want alles maar dan ook echt alles werd nat, daar hadden ze ons vantevoren al voor gewaarschuwd dus helaas pindakaas.
Na een tijdje zijn we op een mooie cruise-duikboot gestapt waar wij de enige familie waren op vakantie, de rest waren allemaal backpackers, heel gezellig sfeertje lijkt me dat maar wij pasten er net niet helemaal tussen dat was wel jammer maar je kunt niet alles hebben. Hier hebben we 11 duiken gemaakt in 2½ dag gemaakt, waarvan 2 nachtduiken. Oke sorry hier begin ik alweer: wooow wat is dat prachtig! Die onderwaterwereld is buitengewoon (alweer..) onbeschrijflijk mooi!!! Deze foto vind ik simpelweg gewoon heel schattig, zo'n klein meisje met heel veel spul op 'r rug haha, noujah kijk gewoon maar, het is niet uit te leggen. En met nacht is het weer anders, andere vissen en donker natuurlijk maar iedereen kreeg een waterdichte (heel handig hihi) zaklamp mee en moesten elkaar goed in de gaten houden. Ik had alleen af en toe wat problemen met me oren, er staat natuurlijk heel veel druk op, net zoals in het vliegtuig als je opstijgt/landt maar dan veel erger dus dat was best wel lastig. Helaas is mama niet eens onderwater geweest, ze kan simpelweg geen snorkel of wat dan ook in d’r mond krijgen.. De slapjanus! Neehoor grapje mama.
Er zwommen, geloof het of niet, ook haaien rond! Echt waar, wij hebben ze alleen niet gezien maar andere duikers wel en Jelle ook een keer een glimp. Het waren whitetip-reefsharks, dit zegt jullie waarschijnlijk niks en mij tot voor kort geleden ook niet, maar ze kunnen mensen eten alleen ze zijn niet agressief gelukkig.
Schrik niet, er is met niemand iets gebeurd... op onze trip dan! Ik heb wel vrij veel schildpadden gezien, die beesten zijn zooo mooi joh echt (oeps nog een keer..) onbeschrijflijk! En ook heel groot eigenlijk. Dit is allemaal in het wild he met superveel prachtige vissen zoals je wel op van die reclamefilmpjes enzo ziet = gorgeous!!!! Deze fotos zijn misschien wat gephotoshopt en bewerkt maar zo zag het er eerlijk waar uit.




De Woensdag daarna (7 mei) zijn we officieel beautifull Australia verlaten na alle strenge douane controles met ongelooflijke trutten achter de balie.. Die Zondag daarop zijn we pas op Schiphol aangekomen. Want daartussen zijn we nog 2 dagen in Singapore gebleven in een zooo super-de-luxe hotel waar je aan niks tekort kwam. (laatste keer hoor) onbeschrijflijk fascinerend land hoe klein het ook is. Allemaal hoogbouw, iedereen woont in kleine flatjes, als je kauwgom op straat uitspuugt krijg je meteen al een boete, hartstikke druk, ontzettend goed allemaal geregeld en heel warm. Shoppen is de nationale sport, er komen dan ook ontelbaar veel toeristen omdat alles zo spotgoedkoop is, voor een paar dollar heb je meteen al een hele maaltijd! We hebben dan ook een hele dag lopen winkelen, alle dure merken zijn daar de helft goedkoper, yes yes yes!

Zaterdagavond 11 uur plaatselijke tijd zijn we het vliegtuig ingestapt na het nodige inpakken, passen, meten en wegen op weg naar Duitsland. Deze reis duurde wel 11 uur, veel films gekeken en weinig geslapen want daar was ik veel te opgewonden voor. Ik had zoiets van whaa ik ben over heel snel eeeindelijk weer in Nederland whaaa!!!! Wat dat betreft is Qantas heel goed, iedereen heeft een eigen tvschermpje met een keuze uit duizenden films, tv programmas, cds en ga zo maar door. Toen moesten we 5 uur (!!) in Frankfurt wachten voordat we na 1 uurtje vliegen op Hollandse bodem landde. Ik zat daar maar uit het raampje te kijken van woow (oeps sorry alweer..) wat is het allemaal vol, plat en klein, en kijk daar, daar is dat en daar dat en blablabla.
En daar stond iedereen, jeetje wat een verrassing man! Alle neefjes en nichtjes ook al zo gegroeid, ik schrok opzich best wel een beetje. Toen lekker naar de Mac geweest en thuis aangekomen hing er een nog groter spandoek met “welkom thuis lois!” van allemaal vriendinnen, echt superlief meiden!! Superbedankt hiervoor!
En noujah dan zit je weer op je fietjse, ja echt waar: dat zijn van die dingen dat je niet verwacht dat je dat zo zou gaan missen net zoals stroopwafels en echte calve pindakaas en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar ik heb alle lieve mensen om me heen nog wel t meest gemist hoor! Net zoals jullie mij… toch?

Nou nu ga ik slapen want het is al bijna 11 uur en als je het leuk vind, kijk dan nog ’s even hierop want ben van plan om deze blog wel een beetje bij te houden. Ik vind dat ik toch al heel wat heb geschreven of niet? Ik heb vandaag ook al bij heel veel berichten fotos gezet zodat het er wat gezelliger uitziet. Dus neem nog eens even een kijkje terug, ik weet het, tis wat laat maarja het is niet anders. Moet alleen het laatste stuk nog doen maar dat komt snel en de fotos ook van de vakantie en afscheidsfeest enzo.

Veel liefs en welterusten!

Geen opmerkingen: