dinsdag 15 april 2008

misschien wel laatste berichtje!!


Whaa ik ben zoo gestressed!!! Vreselijk is dat! Eet me bijna ziek aan chocolade van de zenuwachtigheid. Er is nog zoveel te regelen voor het eind van deze week maar kom er gewoon niet aan toe,, afscheidskadootjes, tas inpakken en wat misschien wel het belangrijkste is: mentaal voorbereiden! Terwijl ik nog steeds normaal naar school moet net als iedereen maar dan vertrek ik simpelweg in het midden van het jaar, dat is superraar. Ik heb de afgelopen maand trouwens ook helemaal geen huiswerk gemaakt, simpelweg omdat ik er toch geen zin in heb en het maakt geen ene moer meer uit! Het lijkt er zelfs op dat de leraren het nog goed vinden ook, nou is dat geen mazzel?
Nog maar 3 daagjes school wat echt voorbij vliegt, want zie school niet meer echt als school maar meer soort van als: yes kan me vrienden nog zien zolang het nog kan! Zaterdag familie ophalen van t vliegveld maar moet eerst nog een hele dag wachten omdat ze pas om 8 uur savonds aankomen… dat gaat vast de langste dag van me leven worden… Voor zondag is er meteen al een goodbye & meet the parents feestje georganiseerd voor al mijn vrienden en namaakfamilie. Hihi eigenlijk best wel grappig dat het een afscheidsfeestje is terwijl zij hier nog niet eens 20 uur zijn! Hoop dat hun jetlag niet te erg is haha, de eerste dag dat ik hier was heb ik wel tot 3-4 uur s’middags geslapen.
Zie er best wel tegen op om iedereen te verlaten, heb echt heel goede vrienden gemaakt en zijn ook zeker wel van plan om in contact te blijven. En kom ook zeker weten ooit nog eens terug als ik genoeg gespaard heb, maar wie weet waarneer dat is?
Volgende week om deze tijd zijn we al weer 64 uur herenigd, dat voelt zoo gek en kan het me gewoon niet voorstellen, het is ook al zoo lang geleden, 9 en een halve maand!
Ben net naar de kapper geweest en ben weer helemaal blij met mijn nieuwe haartjes.
Was sinds gisterochtend tot 3 en eenhalf uur geleden moeder, nou heb amper kunnen slapen! Neehoor zo slecht was ie nou ook weer niet, hij heeft me maar 2 keer niet heel zacht wakker gehuild. Waar het hele huis ook meteen wakker van werd,, oeps! Om 1.20 en om 5.40 dus dat valt nog mee als ik het van andere ervaringen moet horen. Het heeft 10 vingertjes, 10 teentjes, 2 ogen en zelfs een mannelijk-miniatuur -gevalletje in het midden en het is van plastic! Ik heb m Billy genoemd en hij doet bijna alles wat een echte baby ook doet, behalve poepen, plassen, lachen, ogen dicht doen en nog een paar dingetjes. Maar helaas wel huilen en dan vooral niet te zacht of soms wel. Alles wordt opgenomen wat je ermee doet in een computertje in zn rug. Drinken geven via de sensor in de lipjes + fles, luiertje verschonen, wiegen, heb m zelfs gewassen met een gezichtschoonmaakdoekje haha.
Woow ik weet niet meer helemaal zeker of ik het wel echt wil worden hoor. Het is nogal een geode, het was voor school, weer s een ander soort huiswerk vind je niet? Eigenlijk krijgt iedereen het pas veel later maar dan ben ik dus al 80 keer verdwenen dus had ik gevraagd of ik m misschien even op proef mocht, gewoon omdat ik het ook wel eens wou proberen. Nou dat heb ik geweten hoor het huilt op de meest irritante momenten en zat helemaal in de stress toen het niks meer deed voor de laatste 2 uur dat ik het had!
Wat bleek toen dat de tijd niet goed was ingesteld dus toen was lieve Billy’s batterijtje dood eerder dan ik verwacht had hehe. Uiteindelijk vind ik zelf dat ik best een goede mama was, er kwam uit dat Billy 85 goede verzorging heeft gehad.
Het is wel erg lachen om ermee rond te lopen op school en op straat, echt iedereen kijkt je na en dan hoor je achter je gefluister van “wow is dat een echte baby?” en flauwe grappen als “ben je daar niet veel te jong voor?”. Liep er gister mee naar huis en toen zei een bejaarde “als ze in de aanbieding zijn neem ik er eentje oke?”. Die maxi-cosi met baby erin is wel megazwaar he woow niet te geloven vooral als je er 15 minuten mee moet lopen, mijn god…! Maar goed dat heb ik ook weer overleefd. Wat ik trouwens wel een leuke grap vond is dat ik het eigenlijk dit weekend mee zou moeten nemen naar het vliegveld en me ouders laten schrikken hihi, de eerste keer dat ik ze eindelijk weer zei: hoi papa en mama, hoe gaat het? Lang niet gezien joh en ik heb een baby ben je niet hartstikke blij voor me?
Het zal wel heel raar worden om niet meer de hele dag engels te hoeven praten, alles zal heel goedkoop lijken voor mij omdat ik nog in australische dollar denk, weer aan de andere kant van de weg rijden en al dat soort dingen…

Het kijkje op die schapenboerderij afgelopen zaterdag was heel interressant, heb ze inderdaad geprobeerd te tellen maar had de tel al kwijt binnen 10 seconden haha. Die lammetjes zijn zoo schattig, maar ook zooo klein! Heb er eentje vastgehouden van 2 dagen oud en woow dat bolletje botten met wol weegt echt 10 keer niks! En het is zoo zacht en schattig! Heb ook nog een ritje op een tractor gemaakt, echt lache is dat joh!

Ik heb iedere keer dat ik denk van ohjah nog een paar wistjedatjes maar nu ik hier dan eenmaal zit ben ik t weer vergeten… lekker slim he? Hier is tenminste eentje.
• Iedereen geeft elkaar altijd 1 kus op e wang in plaats van 3. (onthouden, mama, papa, Jelle en Maud voor op het vliegveld en feestje!

Oh en kijk ook even bij het fotoalbum, staan weer een aantal nieuwe bij, nog geen commentaar maar dat komt snel. Oh moet nu eten, doejdoej!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo grote nicht, dit is waarschijnlijk dan ook ons laatste berichtje hier. Wat spannend moet dit weer zijn. Wij hebben er in iedergeval weer erg veel zin in om je te zien! Eerst nog ff lekker vakantie vieren met de Mullers en dan rap thuis komen hoor!!!! Dus, het moederschap wordt nog even op de lange termijn uitgesteld? Groot gelijk hoor..

Dag lieverd, tot later en een hele fijne vakantie en geniet nog even van alles zolang het nog kan.

Dikke XXX de Cupidootjes