maandag 24 maart 2008

happy easter everybody!!

G’day there!

Hows t goin on the otha side of the world?? I hope pretty good cos I’m comin bac soon! Haha even een stukje smstaal engels tussendoor, weer s wat anders toch? Al is dit nog niet eens helemaal perfecte smstaal, heb t maar zo gelaten omdat het anders wel erg onleesbaar wordt hehe.
Ik ben er nu 100% zeker van dat aussies absoluut niet zonder barbeque kunnen, zonder toilet is nog mogelijk maar je kunt het je toch niet voorstellen zonder barbeknoei??? Ohjah ook zo grappig: toen we voor de eerste keer gingen barbeknoeien paar maanden geleden vroeg ik waarom ze dat ding niet iets van 3 uur van tevoren aanzetten..? Iedereen lachen want niemand heeft hier meer een met kolen, aanmaakblokjes en spiritus enzo haha, kom ik nog eens aan met mijn nederlandse manier van denken,, hmm lekker slim! Zelfs als je ver weg zit van alles wat leeft en beweegt is er nog een, sterker nog: zelfs twee!
Ben net paar uurtjes terug van een geweldig paasweekend kamperen met de familie in de bush. Daar was dus geen toilet met als gevolg dat we onze behoeftes maar moesten doen waar we wilden, achter een boompje bijvoorbeeld. Want voor iemand anders zn neus is zo onsmakelijk dacht ik. Gelukkig was er wel een minidraagbare douche met water uit een emmertje via een slang.
Deannes overgrootopa ofzoiets heeft een gigagroot stuk land dat vroeger een boerderij was en nu wordt gebruikt voor dit soort korte vakanties door zijn familie. Was heel gezellig met alle neefjes, nichtjes, ooms, tantes, oma en opa Evans plus twee honden. Totaal met zn 9en en een dag + nacht met zn 13en. Het is een traditie in de familie Evans om elk jaar met pasen te gaan kamperen daar in de middle of nowhere.
Het was zoo heerlijk rustig, je hoorde haast niks behalve mooie gekleurde vogels hun liedjes zingen en af en toe een overvliegend vliegtuig die vervolgens in Melbourne ging landen, en daar hield het wel mee op, fantastisch toch? Heel ver en prachtig uitzicht tot zover je niet meer kunt kijken. Lekker primitief, met koken op het kampvuur die dag en nacht aanstond. Er was nergens een spiegel of wat dan ook, en dat vond ik wel lekker relaxt want dan maakt het niet uit hoe je eruitziet, super! Oke moet toegeven dat we niet in berenvelletjes rondlopen en nog net de puf had om me onderbroek om te wisselen voor een schone zo elke 3 dagen… zelfs mn tanden een paar keer gepoetst, whooow nou jongens dat zegt wat hoor! Haha neehoor grapje, nu zit ik te overdrijven, zo vies ben ik nou ook weer niet.
Heb motorgereden, (wel op een kleine, maar net groot genoeg voor twee volwassenen) dat is zoo gaaf, heerlijk om die wind langs je oren laten suizen want hij gaat best snel voor zo’n klein oud ding. Na eerst wat stuntelen lukte het best wel aardig al zeg ik het zelf. Hier kun je het zien op de foto als het niet te ver weg is..
Heb zelfs beetje leren golfen! (lees: bal bijna correct wegslaan) Nick heeft t me geleerd, vroeger was ie er helemaal gek van en vind t nog steeds leuk om een balletje te slaan. Ik had teveel een hockeyhouding zei hij haha, maar toch zijn sommige best ver gekomen. Even later kon je dan met de motor of lopend plus een emmer alle ballen op halen. Over 20 jaar zul je vast nog wel een paar vinden…
We zijn er in totaal 3 dagen en 4 nachten gebleven, donderdag uit school tas inpakken en erheen en vanochtend (maandag) teruggekomen. Wat is het dan heerlijk om een normale douche, bed & co te hebben!
Ben vanmorgen ook voor een lange wandeling geweest met mijn nepoma Noela om kangaroos te spotten maar helaas die hadden er geen zin in vandaag, ze laten zichzelf meestal alleen zien heel vroeg of heel laat.
Maar guess what?? Ga morgen opnieuw kamperen! Ja echt waar, ik hou jullie niet voor het malletje (dat is toch een gezegde..? weet t nie meer zo goed na 8½ maand engels praten …) Ben uitgenodigd door Karin (andere exchangestudent-vriendin) en haar gastfamilie, net als aan t einde van de zomervakantie, zie eind januari, red. Was toen ook erg gezellig dus zeker weten dat het nu ook weer lachen wordt.

Vorige week hebben we de laatste dag op school onzelf geschoren… ja je leest het goed,, geschoren op school! Oke we waren nog net niet bezig als schapen die in bedwang moesten worden gehouden door de boer/lerares.
Het was voor HHD = health and human development = soort van biologie maar dan over hoe een mens zich ontwikkelt, van baby tot bejaarde. En daar zat dus een “shaving exercise” tussen. Harsen, waxen, scheren en ontharingscreme werd allemaal uitgeprobeerd. Het grappigste vond ik toen de enige twee jongens in die klas aan de beurt waren met een vrijwillig opgegeven stukje been harsen. De ene genaamd Mitchell, vloekte en schreeuwde het uit, hij had superharige benen plus een heel gevoelige huid heeft ie ontdekt. Twee uur later was zn enkel nog steeds zo rood als een tomaat. De ander, Matt, was heel stoer en gaf geen kick.
Ohjah nog een grote verrassing… ik word hopelijk over 2 of 3 weken moeder!!!!!!!!! Mama en papa: val niet van je stoel want dat is niet nodig, geen zorgen, alles gaat goed en mijn buik is al superdik, ik drink geen alcohol en rook niet, vind je dat geen overwinning?
Heb net gehoord dat het een meisje wordt, drinkt uit een melk/water-loos flesje, huilt in 5 standjes, heb maar 3 verschillende luiertjes nodig en 1 setje kleren… snap je m al? Het is een nepperd! Noujah niet 100% nep, hij/zij doet alles wat een echte baby ook doet maar godzijdank kun je m uitzetten al mag dat niet waarneer ik m mee naar huis neem.
Het is eigenlijk best wel serieus, het wordt ergens in dat plastic geval geregistreerd hoeveel tijd je ermee doorbrengt en of je alles wel goed doet, op basis daarvan krijg je een soort van cijfer wat ook meetelt voor het examen en alles, al ben ik tegen die tijd hier allang weg. Het is ook voor het vak HHD.
Moet nu gaan want ga met mijn lieve mama bellen, veel zin in zoals gewoonlijk enneuh kijk ook even in mijn fotoalbum hier aan de rechterkant want er staan 3 nieuwe albums bij, ff checke dus!

veel liefs van mij

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou staan jullie t.o.v. ons wel ondersteboven, maar aan links en rechts is niets veranderd hoor! ;-D
Haha, hier sneeuw en vreselijk koud, ik heb ook wel zin in barbeknoei met zomerse temperaturen!

Anoniem zei

Lieve Lois,

nu ben je weer aan het kamperen in de boes.... Goedzo meid, neem het ervan. Nog even en je bent er weer. De sneeuwbuien vallen hier op het moment uit de lucht dus..... Tot gauw!!!

xxxxmama en papa

Canèsia zei

Hoi Lois,
heb net je verhaal gelezen in de schoolkrant van je "oude"school.
Wat heb al veel meegemaakt.Hoorde van Maud dat je familie je op komt halen. SUPER dat je van alles aan hun kunt laten zien:)
Nou meid, veel plz de laatste weken en tot misschien op de Bonne.

(juf) Canèsia

Anoniem zei

Hoi Lois,
Wat super dat je ouders en broer en zus nu naar jou toe komen. Zal wel een hele leuke vakantie worden. Nu kun je hun veel van dit land laten zien. Een fijne vakantie samen en hoorde dat je ook nog even op school langs komt.
Leuk,als je tijd hebt ben je ook bij mij welkom.
Canèsia