vrijdag 14 maart 2008

crazy hair day!

Hi peers! (= iedereen die ik ken, net nieuw geleerd)

Ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit! Haha het was gewoon supergezellig op school, weet niet waarom het was gewoon leuker dan normaal op de een of andere manier. Misschien wel omdat ik mijn fotoboek heb meegenomen met veel fotos van vrienden en familie erin. Dit heeft mijn moeder gemaakt voor mij voordat ik wegging, we moesten een paar fotos van vroeger meenemen voor huiswerk iets. Iedereen vond mijn leventje aan de andere kant van de wereld erg interessant en hebben vaak erg in een deuk gelegen, zoo geweldig voor hun hoe mijn vrienden/vriendinnen/familie eruit zien. Heb veel dingen vaak moeten vertalen, namen noemen, uitleggen enzovoort.
Google earth en fotos van discotheeksites doen het ook goed.
Er was een jongen die mega helemaal onder de indruk was van dat ik aan het water woon en dus een boot in me achtertuin kan varen, hij kon er maar niet over ophouden en is vastbesloten om volgend jaar mij te bezoeken als ie genoeg geld heeft.
Vandaag is het crazy hairday op school dus liep deze morgen met 3 rare knotjes op mijn hoofd naar school maar onderweg vond ik het toch wel erg beschamend dus heb ze er maar uitgehaald. Ben alleen bang dat ik er straks in de pauze er aan ga want Whitney heeft al gezegd dat ze mij helemaal gaat versieren haha. Kom ook regelmatig schoolgenootjes tegen die er totaal niet uitzien met veel hairspray, strikjes, speldjes enzovoort echt heel grappig.

En nog meer goed nieuws: afgelopen Maandag over 2 maanden ben ik weer thuisthuis! 10 mei dus. Ik schrok me helemaal dood toen ik er laatst achter kwam dat ik nog maar minder dan 3 weken school heb voordat ik dit fantastische Maryborough en Highview College verlaat. Dit is omdat ik na volgende week alweer vakantie heb, haha lekker relaxt toch? Dit is paasvakantie en duurt lekker twee weken lang, dan nog twee weekjes naar school, dan komen mijn ouders, broertje en zusje over en gaan op vakantie in Australia voor 3 weken en dan kun je mij weer in het good old Holland verwachten! Wooow het gaat zoo snel!!

Afgelopen lang weekend in Darwin was echt helemaal toppie, het leukste vond ik de springende krokodillen, ja echt waar ook dit lieg ik niet, springende krokodillen in het wild!
We zijn meegeweest met een tour op een boot waar een stuk vlees aan een hengel overboord werd gehouden om ze te lokken en de hengel een stukje hoger houden zodat ze springen! Na 2 of 3 keer springen werden ze natuurlijk wel beloond en kregen ze het vlees. Geen zorgen ik ben niet aan een haartje van een olifantenstaartje aan de dood ontsnapt door een gevaarlijke krokodillenbeet want er zaten gelukkig wel ramen in de boot maar op het kleine bovendek niet. Volgens mij zijn die crocs inmiddels wel beetje tam geworden want ze weten natuurlijk dat als er weer een boot lang vaart ze wat lekkers kunnen verdienen. Hier een paar eigen gemaakte fotos!

Maar dat maakt niet uit want vond het nog steeds hartstikke gaaf, wist je dat ze wel 90 jaar kunnen worden? We hebben best veel gezien, grote, kleine, dikke en dunne. Zal proberen wat fotos up te loaden. Heel erg sorry voor mijn flinke fotoalbulm achterstand, het duurt namelijk altijd erg lang en heb er niet altijd zin in, triest ben ik he? Als het goed is staan er snel nieuwe op! Dus blijf kijken.
Zal even bij het begin van deze 4 dagen vakantie beginnen: het was geen probleem om 2 dagen vrij van school te krijgen voor Taylah en ik maar we moeten wel huiswerk inhalen.
Woensdagmiddag uit school tas inpakken met veel coole kleren want het is erg “humid” daaro. Humidity betekent de vochtigheids/plakkerigheid van de lucht wat heel anders is dan hier in Victoria (staat, de staat waar we heen gingen is Northern Territory.) Gelukkig is bijna overal airconditioning binnen. Dus qua weer was het errug warm en heb dan ook weer een lekker bruin kleurtje al is het nooit bruin genoeg voor mij.
Woensdagavond stapten we om 11 uur in het vliegtuig om 4 uur later aan te komen in Darwin. Van te voren stond er zelfs nog een verrassing op ons te wachten want Nicks broertje, Tommy, werkt als beveiliging op het vliegveld en had ons een “tour-vliegtuigparkeerplaatsen-en-landingsbanen” aangeboden! Dus daar zaten we dan opgekropt in zo’n gafe gele auto die ons rondreed in het donker met alle coole lampjes van het wegdek + vliegtuigen. Wij maar roepen dat we ons zo “belangrijk” voelen en dat het zo gaaf is terwijl hij het elke dag doet en alleen maar moest lachen.
Er is zelfs een opgestegen op niet meer dan 20 m van ons af, met de raampjes open natuurlijk. Dat was echt zoooo fantastisch om mee te maken, alleen al het geluid van zo dichtbij geeft je echt een kick! Maar nog veel fantastischer was toen Tommy vroeg of we eentje boven ons hoofd wouden laten landen? Wij konden daar natuurlijk geen nee tegen zeggen dus na 3 minuten hobbelen door het grasveld buiten de banen, terwijl alle tassen achterin ook gezellig mee zaten te hupsen, stopte hij op een smal zandweggetje… whoehoe very spooky… En jahoor, er waren al duidelijk vliegtuiglampjes van een heel grote zichtbaar. Wij uitstappen en niet veel later vloog ie recht over me hoofd heen, kon de propellers bijna aanraken! Haha neehoor dat ook weer niet maar het was wel oorverdovend en me haren vlogen ook bijna. Ong. 30 meter verderop raakte hij de grond. Dat was zoooo amazing dat wil je niet geloven terwijl ik totaal niet een vlieggevallenfan ben ofzo.
Daar aangekomen midden in de nacht bij “Free Spirit Resort Darwin” zijn we meteen het (stapel)bed ingedoken van onze gehuurde ministacaravan waar een lichtblauwe kikker buiten ons welkom heette naast het trappetje, gezellig joh.
De volgende dag, Donderdag dus, zijn we wezen shoppen na eerst lekker lui in en naast het hotelzwembad rondgehangen. Vrijdag hebben we een auto gehuurd en Darwin verkent wat niet heel groot is, denk in totaal iets kleiner dan Groningen ongeveer maar dan met meer open plekken en veeeel meer groen en heel veel palmbomen. Het verbaasde me hoeveel aboriginals daar wonen, ik vind het maar een raar en vies volkje, oke ik wil niet discrimineren en ze zullen vast niet allemaal zo erg zijn maar ze bevallen me gewoon totaal niet. Vooral dat aparte mixtaaltje is vreselijk en klinkt altijd erg boos. Heb gehoord dat ze opzich wel oké zijn totdat ze de alcohol en drugs vinden en dan kun je de rest zelf bedenken.
Zaterdag is Nick met een dure vistour mee geweest van een dag dus drie keer raden wat wij voor eten hadden die avond? Het was absolutely heerlijk, wij hebben wat rondgelopen in Darwin en op een een of andere Indische markt waar ik het totaal niet leuk vond, veel te druk, teveel aboriginals en geen leuke dingen. Er zijn daar veel Indische invloeden omdat India zo dichtbij is en er veel Indische mensen wonen.
Zondag zijn we naar die krokodillentour geweest en daarna naar twee verschillende watervallen en gezwommen, ik vond het net op het zomerparadijs van Brother Bear lijken als iemand die film heeft gezien.. I love kinderfilms kijken net als mijn papa, he paps??
Dat was gewoon zoo mooi, ik had er wel uren rond kunnen hangen, zag er absolutely gorgeous uit, ook hier kun je hopelijk snel fotos van zien in mijn album dan zul je het wel snappen want het is simpelweg niet uit te leggen hoe mooi.
Die avond hebben we nog wat tv gekeken in ons “huisje” en om half 12 in de gehuurde auto gestapt om om 20 over 2 snachts in het vliegtuig te stappen om weer terug naar de andere kant van Australië te vliegen. En weetje ik was voor 4 dagen even 1½ uur dichterbij jullie, want dat was het tijdsverschil dus had een mini-jetlag. Maandagmorgen thuisgekomen heeft iedereen eerst een tijdje liggen slapen om bij te komen en heb nog wat huiswerkachterstand ingehaald. Maandag had iedereen vrij van school en werk want het was “Labour day, holiday” weet niet precies wat het inhoudt maar dat maakt me niet uit want was allang blij dat we vrij hadden.

Nu ga ik er weer vandoor en tot hores! Veel liefs en kusjes Lois
He enneuh schrijven jullie s even wat meer reacties want dat vind ik hartstikke leuk om te lezen en er staan er veel te weinig! (heb het niet tegen Gerdien en mama hoor) neehoor dat moeten jullie zelf weten maar ik doe dit alles iedere keer niet voor niks... hint hint hint.

p.s Even grappig nog als laatste: laatst zat een vriendin, Brogahn, op een snoeppapiertje te kauwen vraag me niet waarom maar ze is gewoon een beetje prettig gestoord. Ik vroeg of ze ooit van eetpapier hadden gehoord, Annie was er ook bij die weer haar beste vriendin is.
Nee dat kende ze niet dus ik uitleggen dat het nergens naar smaakt, ziet eruit als papier en het smelt in je mond… nee nog steeds niet totdat iemand vroeg of dat uit Holland komt. Ik zei ja maar dat je het hier waarschijnlijk ook wel kunt krijgen (niet dus…) toen snapten ze er helemaal niks meer van en geloven volgens mij nu zelfs dat al het papier eetbaar is in Nederland!!! Whahaha moest er zo om lachen, echt waar ik kan hier iedereen van alles wijs maken wat ik wil. Als ik zeg dat we nog steeds in zeehondenvelletjes rondlopen geloven ze het nog! En dit is geen grapje!! Oke misschien beetje overdreven maar daar komt het wel op neer tenzij iemand een Nederlandse of Europese achtergrond/familielid heeft.

Nou dan sluit ik nu af met een mooi tropisch plaatje: kun je het je voorstellen.. hier in dit water wat je ziet heb ik in gezwommen!!! Paradijsje tog?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Lois, ik vind het leuk om hier elke keer te lezen over wat je allemaal beleeft! Je hebt een leuk land uitgezocht om een tijd te wonen, je zult nog wel eens heimwee krijgen als je hier weer bent. Heel veel plezier nog de komende tijd. Maak er wat leuks van!

Anoniem zei

Goeiemoggel, (nieuw begroetingswoord hier....),wat een feest vier jij daar. Heerlijk om te lezen. En wat heb je al veel gezien en gedaan!! Dit gaan we proberen dunnetjes over te doen hoor!!

Heel veel kusjes en knuffels,

mama

Anoniem zei

Heyy sgatje!!!!
Yeah vet beter dat je 10 mei weer thuis komt, Ik heb er super zin in, mis je namelijk heel erg. Vooral afgelopen week omdat ik naar oostenrijk op excursie ben geweest en jij en ilse der niet bij waren. Ik vind het echt super wat je allemaal meemaakt en nog veel plezier deze komende 2 maandjes.
Dikke kus,
Milou