dinsdag 5 februari 2008

school is weer begonnen!

Goedemorgen lieve mensen, dit heb ik zondag al geschreven en nu pas online.. sorry!

Ik heb nu even een dipje en zou ontzettend graag even echt naar huis willen, iemand een ticket Melbourne-Amsterdam over? Voel me de hele week al niet helemaal 100% en heb het nu even gehad, maarja die momenten horen er ook bij, misschien lijkt het soms wel allemaal bloemetjes en zonneschijn, dat is niet zo hoor! Ben op t moment alleen thuis en zit lekker buiten in het zonnetje met een aardig windje. Nu kan ik wel leuk gaan zeggen dat alles nog steeds helemaal top gaat om jullie niet teleur te stellen maar dan lieg ik en dat wil ik niet doen. Kijk super uit naar het wekelijkse-Zondagavond-telefoontje vanavond van mijn geliefde familie. Kan ze nu ook wel uit bed bellen maar dat wordt denk ik niet zo op prijs gesteld.. (het is nu 1 uur snachts in NL en 11 uur in de ochtend hier)
Op zulke momenten wil ik echt dat de overgebleven 3 maanden al voorbij zijn en gewoon weer thuis ben in het oude vertouwde Sneek. Maarja van deze dagen maakt de volgende weer beter! Hoop dat jullie mij ook wel beetje missen…?

En nog meer slecht nieuws: dit kunnen jullie morgen pas lezen want de computer hier thuis is stuk, niks doet het meer en met mijn laptop waar ik nu op zit kan niet worden aangesloten op internet, superlastig dus, dan doe ik het morgen op school wel.
Oke, hou nu even op met zeuren en mezelf zielig vinden want daar kom ik toch niet ver mee. Laatste Donderdag is school weer begonnen, echt geweldig om iedereen weer te zien, niemand is echt veranderd behalve misschien een beetje bruiner van het strand enzo.
Heb gelukkig geen domme leraren (voor zover ik weet). Alle spannende verhalen van de vakantie gehoord en veel gelachen en bijgekletst wat natuurlijk erg nodig was. Het is weer vanouds gezellig en lig constant in een deuk :-)
Ben nu een nieuw jaar begonnen want heb net zomervakantie gehad (jaar 11/ 5e) wat betekent dat dit het enalaatste jaar is voordat iedereen van school afgaat (VMBO, HAVO en VWO bestaat hier niet, iedereen heeft het zelfde) en deze laatste twee jaren is veel serieuzer met meer leren, huiswerk, zelfstandigheid enzovoort, jaar 7 t/m 10/ 1e t/m 4e stelt eigenlijk niet zoveel voor, ik kon nu ook maar tussen +- 15 vakken kiezen die veel serieuzer zijn en vorig jaar wel tussen 100 meer pleziervakken. Maar dat is eigenlijk best wel goed voor mijn hersenen zodat ze weer een beetje getraind worden voor als ik weer terug ben haha.
We moeten nu ook een ander uniform aan waaraan je ziet dat we nu “belangrijker” zijn. Vorig jaar had ik een rode en een donkerblauwe polo en nu een witte en donkerblauwe, hoe toevallig: precies de kleuren van de Nederlandse vlag! En nu witte sokken i.pv dblauwe.
Alle nieuwe kleine brugjes lopen natuurlijk ook rond zenuwachtig en verlegen te zijn.

Vind zelf dat ik heel leuke vakken heb gekozen, namelijk: Visual communication (bv. hoe reclame te maken voor een bepaald product) design en technology (handenarbeid) food en technology (hoe je eten goed en veilig moet bewaren en soms wat koken) studio arts (weet nog niet precies wat hiervan te verwachten, eerste les moesten we fotos van elkaar maken in bepaalde posities) health en human development (bv over hoe een mens opgroeit en de verschillen tussen man en vrouw) en engels (=verplicht/ zoals jullie nederlands hebben)
Dat zijn dus meer de funvakken en had geen zin om ook wiskunde weer te doen omdat ik het toch niet nodig heb waar mijn vriendinnen erg jaloers op zijn!

Laatste paar dagen voor school niet veel bijzonders gebeurt, heb veel films gekeken.
Gister ben ik meegeweest met Nick, Deanne en haar ouders naar een spa&pool exhibition = expositie voor zwembaden en bubbelbaden voor buiten. Dan denk je echt van: “woow dat wil ik ook in mijn achtertuin!” die reclames zien er allemaal zo uitnodigend, relaxend en tropisch uit, Noela en Larrie (Deannes ouders) hebben zelfs een gekocht, een heel mooi bubbelbad voor op het terras, zeker weten dat ik daar nog wel s wat vaker langs kom! Het is eentje voor 5 personen en overal komen bubbels en verrassingen uit.
Best veel families hebben een zwembad in de tuin maar het heeft ook best veel onderhoud nodig, laat staan elk jaar nieuw water. Zij hadden eerst ook een zwembad maar die was niet zo lang geleden helemaal ingeregend aan de zijkant dus die hebben ze weg moeten halen, niemand gebruikte het ook meer omdat die droogte nog steeds zo erg is en dus mogen zwembaden niet gevuld worden, net zoals autos wassen en tuin besproeien. Of je moet het water apart kopen.
Verder weet ik niet zoveel meer te vertellen dus stop ik maar, later meer!

dikke kus

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Liefste grote dochter van me!!!

Natuurlijk horen die dipjes erbij. Maar het is opvallend hoe je hier mee omgaat. We zijn reuze trots op je. Heel gek maar nu het 1 februari is geweest lijkt het wel of het jou missen ook meer is geworden want je bent nu zo dicht bij. Nog even volhouden en dan zien we elkaar weer. We maken er nu al ruzie om wie je als eerste vast gaat houden.

Lots of kisses!!! Papa en mama

Gerhard zei

Ha Lois, avonturierster! Het laatste stukje gaat heus heel snel. Voor je 't weet ben je hier weer, en een maand later wil je wel weer terug! Het weer houdt hier niet over op dit moment, ik wou zo wel met je ruilen. Hou je taai, ik zet binnenkort wel even een afteller op je site. Kun je zien hoeveel dagen nog!
Groetjes,