zaterdag 9 februari 2008

eerste week school :-)

Whaa jullie raden nooit wat ik nou weer allemaal gedaan heb, bereid je voor hier komt het: met een pannenkoek over het school/pleingrasveld gerend, uitgenodigd voor een echte Aussie bruiloft, eindelijk mijn geliefde familie gezien (helaas niet allemaal), tikkertje gespeeld, en mezelf gezond verklaard. Nou dat doe je toch niet iedere dag?

Oke zal het nu even uitleggen: afgelopen Dinsdag was het nationale pannenkoekendag ofzoiets en met koken hebben we dan ook pannenkoeken gebakken, ik heb ze gemaakt met het duitse meisje, Sarina, en we vonden het allebei heel apart dat ze zo dik moesten haha. Nog niet eens de helft van de koekenpan breed en ong. 2 cm dik, dat is toch niks?? Zij is hier ook als een Exchange-student, woont ergens in de middle of nowhere, gaat terug ong 2 maanden na mij en haar gastgezin is niet helemaal super.. Zelf is ze heel aardig en gezellig. Dan ben ik wel heel blij hoe ik het heb getroffen, ooh wat egoistisch ben ik! De lunchpauze daarna was er een race met uit iedere klas (24 klassen) van de school 10 leerlingen die zo snel mogelijk naar de overkant moesten rennen met een pannenkoek in een koekenpan en minstens 3 keer omdraaien en dan aan de volgende geven. Helaas hebben we niet gewonnen, de prijs was snoep maar het was wel erg grappig!

Ben uitgenodigd voor een bruiloft door een heel aardige leraar van school (zo’n mevrouw die ruzies oplost en pesterijproblemen enzo) die mij en het duitse meisje een traditionele aussie bruiloft mee wou laten maken, haar dochter gaat trouwen en het is 1 maart. Veel zin in! Ben trouwens ook al eens eerder naar een bruiloft geweest, (vergeten te vertellen..) dat was van vrienden van Nick en Deanne, alleen dat was niet heel uitgebreid en mocht alleen bij de kerkdienst zijn terwijl Nick, Deanne en Taylah savonds wel naar de receptie/feest gingen. Was wel helemaal super om mee te maken.

Mijn moeder om half 6 wakker gesmst dat ze op mijn broertjes msn moest gaan want kan me laptop alleen op school aansluiten dus dat was heel vroeg voor hun… mama flipte bijna helemaal dat ze me eindelijk ook eens echt zag op de webcam, echt geweldig was dat, helaas was papa niet thuis, maar echt fantastisch om hun slaaphoofden weer eens te zien, inclusief de hond haha!

Tikkertje gespeeld omdat we ons verveelden in de pauze, ik weet het: het kan echt niet meer als je in year 11 zit (5e) maar het was zoo grappig, vooral op niet renbare schoenen.
Het is op school echt gezelliger dan ooit en ga zeker met veel plezier naar school, veel leuker dan vorig jaar, misschien komt het door de leuke vakken, aardige leraren maar wat het belangrijkste is: het is heel gezellig met vriendinnen. Ga nu meer met andere om dan vorig jaar, toen had ik vaak het gevoel dat ze nepaardig zijn, niet serieus naar mij luisteren en niet echt geïnteresseerd, voelde me gewoon niet makkelijk bij hun. Het kan aan mij liggen maar natuurlijk ook aan hun, cultuurverschil of wat dan ook, maar whatever heb het nu helemaal naar me zin! Er is ook een nieuw meisje bij die vorig jaar op de andere school in Maryborough zat, Kelsey, met haar ga ik veel om en met Kiaya, Michel en Whitney, zij (laatste) is best wel klein, heel grappig en altijd vrolijk. Vandaag vertelde ze aan iedereen die ze tegenkwam dat ze zo blij is met haar nieuwe horloge haha.

Mezelf gezond verklaart was een tong-test voor H&HD (Health & Human Development = soort van biologie) speciaal soort oranje papierstrip dat je 10 seconden op je tong houd en dan komt er een bepaalde kleur uit wat betekent of je genoeg vezels en dat soort dingen eet, ik had geelgroen dus dat was ong. 95% goed, joehoeee!

By the way: heb inmiddels al weer in de krant gestaan, op Australia Day die op 26 januari was, met mijn soort van oma ben ik naar een heel suffe, saaie lange toespraken iets geweest in Carisbrook, het dorpje waar ik de eerst 2 maanden woonde en waar de opa en oma nog steeds wonen. (had ik dit al verteld? herinner ik me zoiets..) Noujah maakt niet uit het is soort van Koninginnedag maar dan zonder kraampjes. Ik stond dus in de krant met Noela, mijn soort van oma en een gratis Australiëvlaggetje.

Ohjah nog een leuk weetje: een vriendin zei laatst dat ze het zo raar vind dat ik Dutch ben, Dutch spreek maar niet uit Dutchland kom.. gek he? Als je er zo bij na denkt slaat het eigenlijk nergens op maarja daar kan ik ook niks aan doen!
Nu weet ik niks meer te verzinnen dus stop maar, tot de volgende keer!
Heel veel kusjes en liefs!

P.s mama ik vind bananen lekker, dat heb ik nooit eerder gehad! stond helemaal verbaasd van mezelf! haha zo'n jaartje Australie doet nog wonderen joh!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi lieve grote nicht,
Hier weer eens een berichtje vanaf Terschelling. Maud heeft net het eiland weer velaten, ze heeft 3 daagjes bij ons gelogeerd, erg gezellig weer! Ze wordt al een hele tante hoor! Maar met de petshop spelen is nog steeds leuk, ook als je je er al wat te oud voor voelt! Het is heerlijk weer nu, we zijn naar het strand geweest en hebben een hele mooie verweerde boomstam mee naar huis genomen, paste precies in het bakje van de LandRover. Anna heeft vanmiddag nog meegedaan aan een basketbaltoernooi. Toen is Maud naar de Douma's gegaan.
Met Jelle en mij is ook alles goed, wij hebben lekker getennist met vrienden vanmiddag. Eigenlijk weinig nieuws te melden. Anna vond je verjaardagskaatje erg leuk, nog bedankt daarvoor! Niet te veel pannenkoeken eten, ach ja, waarom eigenlijk ook niet, je rent de calorieen er gelijk ook weer af!

Veel liefs Jelle, Gerdien en Anna