donderdag 14 februari 2008

happy valentines day!!!!

Het is vandaag de dag van de liefde, ja ook hier in Australia en wonder boven wonder heb ik twee!!! Kaarten gekregen, whaa ik was zoo blij maar drie keer raden van wie ze zijn? Van mijn oma en opa en mijn andere oma haha, superbedankt omas en opa, was er erg blij mee! Houd er toch nog iemand van me, whoehoeeee! (en natuurlijk ook een smsje van mijn lieve mama!)
Wens jullie allemaal ook een fijne valentijnsdag en maar hopen dat je iets krijgt… Ik hoop het ook ieder jaar stiekem weer maar helaas…

Verder is er niet veel nieuws deze week daarom zet ik jullie even aan het denken voor de verandering, een OZ-slang-woorden puzzeltje!
Persoonlijk gemaakt dus helemaal origneel, raad/gok wat deze woorden betekenen want eigenlijk bestaan ze helemaal niet, Australiƫrs zijn namelijk best wel lui en maken veel woorden niet af en gebruiken zelf-uitgevonden afkortingen enzo. Heb allang uitgevonden dat het Engels-Engels heeel erg anders is dan het Australisch-Engels, en ook weer super anders dan het Amerikaans-Engels, lag laatst helemaal in een deuk toen ik een Engels-Engels programma zat te kijken, Australisch is veel ruiger denk ik.
In het begin vond ik het heel grappig maar ook wel eens verwarrend, nu is het inmiddels al normaal voor mij en gebruik ik deze slangwoorden zelf ook. Ben benieuwd hoe het jullie af zal gaan met deze Loisuitaustraliepuzzel!

1. Undies
2. Barbie (nee niet die lange slanke pop)
3. Sunnies
4. Tongs
5. Uni
6. Walibi (denk aan sixflags, vorige naam en symbool!)
7. Tassie
8. Cuppa
9. Having tea
10. Smalls
11. Dirties
12. Aussie (deze moeten jullie wel weten hoor!)
13. Prezzies
14. Bathers
15. Stubby
16. Footy (deze moeten jullie ook wel weten hoor!)
17. Chrissie
18. Swimmers
19. Tellie
20. Sheila
21. Bloke
22. Chips (nee geen chips uit dat zakje)
23. Veggies
24. Nanna
25. Poppy
26. Wetties
27. Let’s rock
28. Your shout
29. Brekky
30. Hols
31. Mozzies
32. Box (nee geen doos)
33. Ta

Er zijn nog wel veel meer maar daar kan ik nu zo gauw even niet opkomen of heb ze nog nooit eerder gehoord. Laat jullie nog even een tijdje nadenken want de antwoorden komen volgende week. Tip: denk in het engels, dat scheelt al een stuk!

He trouwens, heb gisteravond voor mijn “familie” nederlands gekookt: het had het volgende moeten zijn: Gehaktbal, gekookte aardappelen en rode bieten! Rode bietjes kennen ze hier niet maar gelukkig is er nog steeds een kleine zogenaamde “dutch section” in de mega supermarkt om de hoek dus daar had ik het vandaan gehaald. Daar staat bijvoorbeeld rolletje vencodropjes, heel harde en niet te eten stroopwafels, ontbijtkoek, gevulde koeken, hagelslag en nog wat dingen waar ik op zo op zn tijd erg van kan genieten maar meestal heb ik er op de een of andere manier niet eens behoefte aan, het is nu gewoon heel anders!
Maar goed ik was zo slim om mijn recept van AH.nl in het winkelmandje laten liggen waar ik thuis pas achter kwam, zooo dom! Maarja uiteindelijk was het opzich nog best wel goed gelukt vond ik zelf zo uit me hoofd en iedereen vond de rode bietjes errug lekker!

Tot de volgende keer! Liefs lois

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi lieverd,

lekker gekletst vandaag met je. Waarom dan dit berichtje??OMDAT IK HET ZO SNEU VOOR JE VINDT DAT IEDEREEN DIT SCHIJNT TE LEZEN MAAR NOOIT IETS IN JE GASTENBOEK SCHRIJFT. FLAUW HOOR!!!!!!

Fijne dag vandaag; jij staat nu op en wij gaan nu slapen. Weltrusten.xxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Oei, een boze moeder! Maar gauw even reageren dan!! Ik lees altijd je stukjes hoor, maar wil me er ook niet steeds mee bemoeien.

Ik heb een nieuwe site! En heb je teller ook even verhuisd daarnaar toe. Had je niks van gemerkt hoop ik! Moet ook niet natuurlijk.

Ik heb nog meer, doe ik dat in je volgende stukje!