donderdag 21 februari 2008

de oplossingen!!!

Oke zal jullie niet langer in spanning laten en geheim houden wat deze “mysterieuze” woorden betekenen, maar ben wel benieuwd tot hoever jullie zijn gekomen hoor!
Engelse smstaal zal ik de volgende keer even uitleggen oke? Grapje!

Undies - underwear - ondergoed
2. Barbie - barbecue
3. Sunnies - sunglasses - zonnebril
4. Tongs - weet het andere engelse woord niet… - slippers
5. Uni - university - universiteit
6. Alibi - kangaroo - kangaroe
7. Tassie - Tasmania - Tasmanie = eiland onderaan Australië
8. Cuppa - cup of tea - kopje thee
9. Having tea - dinner - avondeten
10. Smalls - underwear/socks - ondergoed/sokken
11. Dirties - dirty clothes - vieze kleren
12. Aussie - Australian person - Australier
13. Prezzies - presents - kados
14. Bathers - swimwear - bikini/zwembroek/badpak
15. Stubby - beer - biertje?
16. Footy - football - aussie rules football - Australische mix van rugby en voetbal
17. Chrissie - christmas - kerst
18. Swimmers - swimwear - bikini/zwembroek/badpak
19. Tellie - television - tv
20. Sheila - goodlooking girl - knap meisje
21. Bloke - goodlooking guy - knappe jongen
22. Chips - weet t andere engelse woord niet eens.. - patat
23. Veggies - veestapels - groenten
24. Nanna - grandmother - oma
25. Poppy - granddad - opa
26. Wetties - wetsuits
27. Let’s rock - let’s go - we gaan
28. Your shout - jij moet nu een rondje geven
29. Brekky - breakfast - ontbijt
30. Hols - holiday - vakantie
31. Mozzies - mosquitoes - muskieten
32. Box - dollar

Er zijn vast nog wel veeel meer maar kan er nu even niet opkomen/ hoor ze niet vaak of nooit. Heb ook best wel vaak het idee dat mensen ze gewoon zelf verzinnen en raar genoeg weet iedereen wat diegene ermee bedoelt, inclusief ikzelf, het is een wonder!
Enneuh even voor de duidelijkheid, veel van deze woorden worden zelfs ook gebruikt in het bedrijfsleven, reclame, tv, verpakkingen enz. alleen niet in de tweede kamer en dat soort dingen.
Ik vind sommigen zoo grappig maar ook vaak met normale zinnetjes klinkt zoo dom als je het in het Nederlands vertaalt terwijl dat heel normaal engels is. Weet op t moment even geen voorbeeld, waarschijnlijk omdat t al heel normaal voor mij is al leer ik bijna elke dag weer wat nieuws!

Verder gaat alles zo zn gangetje, Deanne is vandaag even een dagje naar Sydney voor haar werk, sochtends vroeg in de auto, met Nick die in Melbourne moet zijn voor zn werk, in Melbourne op het vliegtuig stappen, uur en een kwartier in het vliegtuig zitten, vergaderen, werk doen en savonds weer terug met Nick.
Tsja dat is weer eens wat anders dan Sneek - Middelburg he papa?
Dus Taylah en ik moeten vanavond voor ons eigen eten zorgen maar zij is aan t werk in de supermarkt en eet daar ook dus denk dat ik maar even wat pasta maak ofzoiest. Sterker nog Zaterdag stapt ze weer in het vliegtuig, ze gaan saampjes op een vakantie van 4 dagen naar Gold Coast - Queensland (andere mooie zuperzonnige staat/provincie) daar hebben ze allebei erg zin in, even zonder dochters en exchange students hihi. Hier komt Noela (Deannes moeder) slapen om op mij en Taylah “te passen”.

Het weer is erg afwisselend, maar vaak nog steeds heel warm, gelukkig niet meer rond de 40 maar 33 is geen uitzondering… ik vind het nog steeds veel te heet maar raak er langzaam aan gewend en span me dan niet te veel in haha. Vandaag was het ongeveer 24 graden en geloof het of niet: ik vond het koud! Heb al helemaal ontwenningsverschijnselen joh haha.
Afgelopen Dinsdag was wel lekker, toen was er sportzwemdag maar ik had geen zin om te zwemmen, ben er totaal geen ster in en het water is superijskoud en het was niet verplicht om te zwemmen dus ik had meer een luilekker dagje, ooh wat ben ik lui he haha noujah er liepen nog veel meer luie leerlingen rond. Moest natuurlijk wel mee om mijn team/groep aan te moedigen en omhangen met vriendinnen, was erg gezellig.
Heb mezelf tegenwoordig wel op een schema gezet dat ik minstens een half uur per dag moet sporten, wat me opzich wel aardig lukt.

Mijn weekend was heeel leuk, zal bij het begin beginnen: Vrijdag begon het al met de voorbereidingen voor de bleulights, ging er met twee vriendinnen heen, Michelle en Whitney. Voor degenen die even vergeten wat de bluelights ook al weer is: stel je er maar niet te veel van voor, het is gewoon een disco voor iedereen van 10 tot 18 jaar, wordt alleen water, cola en chips enzovoort verkocht, begint om 8 uur tot 11 en het is 1 keer per maand. Nu snap je hopelijk ook waarom ik het echt goed stappen met anderen van mijn leeftijd zo mis? Noujah dat betekent dus ook dat als ik weer terug in good old Holland ben extra groot feest wordt,, toch meiden?
Maargoed dat gaat nog 10 weken duren, nu weer terug naar mijn gezellige weekend, uit school met Whitney en Michelle even naar huis met om mijn tas om te ruilen, even de plaatselijke winkelstraat op en neer lopen om winkels te kijken (serieus shoppen is absoluut onmogelijk) en toen naar Whitneys huis om daar ons “geweldige” uniform ruilen voor wat toonbaardere kleren en op tutten, KFC gehaald en gegeten natuurlijk, nog wat wii gespeeld wat zoo lachwekkend is en toen erheen gegaan. Eigenlijk vonden wij de hele voorbereidingen enzo veel gezelliger dan waar het allemaal voor bedoeld was. Maar dat, de bluelights was ook erg gezellig wat het trouwens lang niet altijd is.
Na een uur kwamen er ook nog een paar andere vriendinnen, Brogahn, Annie en Bec, die ook zin hadden om te feesten maar eerst moest Brogahn nog werken.

Zaterdag heb ik huiswerk gemaakt en met Deanne op hoteltocht geweest in de wereldstad Maryborough (daar woon ik nu/ nog niet eens de helft van Sneek denk ik…) voor mijn geliefde familie voor waarneer zij overkomen zodat ik ze alle leuke plekjes kan laten zien en op vakantie gaan waar ik megaveel zin in heb. We hebben een goede deal gemaakt dus mama, papa en broerlief Jelle jullie hoeven niet onder de brug te slapen! Zuslief Maud al helemaal niet want die komt lekker bij mij logeren omdat ze me waarschijnlijk als een kleefbeestje aan me vastgeplakt zit vanaf het moment dat ze mij weer ziet haha.

Zaterdagavond ben ik bij Whitney blijven slapen, gewoon omdat we daar zin in hadden en gezellig is. Zij had heel felgekleurde eyeliners in blauw, paars en groen en daar hebben we elkaars gezicht helemaal mee versierd met strepen, krullen en stippen, dus tadaa daar transformeerde twee meiden in indianen! Wie had dat nou ooit gedacht? alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5202145898596604082" />


Veel supercoole fotos gemaakt (shit, dat wordt nog een probleem met kiezen welke ik in mijn fotoalbum ga zetten hehe), film gekeken, amper geslapen, meer wii gespeeld, met haar broertje en zusje gespeeld die zoo lief zijn. Helaas moest zij de volgende dag om 1 uur werken.

Nou nu hebben jullie weer even wat leesvoer tussen het normale leventje door en tot de volgende keer! Veel liefs en kusjes vanuit Down Under!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben ik weer!

Ik had dat in Amerika ook, dat je van die mooie uitdrukkingen leert. Ik heb er nog altijd plezier van. Je ziet vaak in ondertitelingen dat de vertaler er geen snars van begrijpt, of er geen gevoel voor heeft. Die moest dan maar eens ter plaatse stage lopen!

Wanneer kom je weer terug? Je moeder had mij gevraagd om een afteldingetje op je site te zetten. Ik heb er één gevonden, maar moet ik natuurlijk wel even weten wanner je er weer bent.

Nou, groetsjes van ons. Ik ga wat vaker reageren want ik wil geen ruzie met je moeder!! ;-))

Anoniem zei

He meiss,
Zeker weten dat je straks met ons allemaal gaat stappen:P Word straks ook 17 dus mag dan officieel de alcatraz in:D Heb er nou alweer zin in dat je thuis komt:D Veel plezier de komende tijd nog en tot snel:D
xx
Milou

Anoniem zei

Stubby XD Die ga ik onthouden voor als je terug bent :P Wil je een.. stubby XD
Maar goed, ik denk dat het van stube komt= een bar in Engeland? Ergens ver vandaan? Maar het is daar dus erg warm? grrr.. *jaloers* hier is het weer waterkoud! Nu schijnt het zonnetje dan effe, maar dat is maar voor even. Trouwens, goed nieuws! ik ga een gitaar kopen, en daar ben ik blij mee want ik kan geen gitaar spelen maar ik vind ze wel geweldig :D Ik ga het mezelf wel leren, vind je niet? Trouwens, die foto's van de eyeliner, als je die er niet opzet ga ik je villen want ik wil even lachen :) XD nee hoor, je moet het zelf weten! Maar goed, zoals Gerhard al zei, wanneer ergens kom je nu endlich terug, want ik forgot wanneer dat was! Melden in je volgende blog!

X
Mare