vrijdag 25 januari 2008

vakantie is bijna voorbij...


Haalloo hier ben ik eindelijk weer!

Terug van weggeweest: Ben net terug van een weekje kamperen, ja je hoort t goed, kamperen! Het was een hele spontane actie, een paar dagen voordat ik terug vloog van Newcastle Williamstown Airport naar Melbourne Tullamarine Airport smste Karin (andere Nederlandse exchange student-vriendin die normaal in Deurne/Brabant woont) mij of ik zin had om te komen kamperen met haar en Victoria (Zweedse Exchange-student-vriendin) en haar gastfamilie. En mijn namaakpapa en mama vonden het goed dus vorige week vrijdag ben ik na een 1 uur en 20 minuten in t vliegtuig gezeten te hebben meteen met de shuttlebus naar Melbourne Southern Cross station gegaan om daar op de trein naar Geelong te stappen en na een uur werd ik opgewacht werd door Karins gastouders om met hun naar de camping te rijden in Ocean Grove. Dat was best wel gestress met treinkaartjes op tijd kopen en had niet veel tijd, gelukkig is alles goed gegaan en het was het waard want het was supergezellig. Had weer het echte campingvakantiegevoel, dus daar liep ik dan weer als van ouds met mijn handdoekje en tandenborstel over de camping naar de douche/toiletgebouwen. Ik sliep met Karin en Victoria in een tent.

Honderden bord + kaart spelletjes gespeeld, (er was geen elektriciteit wat betekent dat we savonds heel wat kaarsjes op hebben gebrand, gelukkig wel gas om te koken) veel naar het strand (oceaan) geweest, gezwommen en heb zelfs een nacht op t strand geslapen! Dat was heel gaaf, sterren en volle maan kijken al was het niet superhelder.. en sochtends een lange strandwandeling gemaakt. De camping was omringd met strand, aan de ene kant met een weg ertussen de oceaan en aan de andere kant met bosjes ertussen een rivier met zout water, perfect toch? Verder vooral veel lol gemaakt, gelachen, gekookt, gegeten, geslapen enzovoort. Karin heeft ook een heel leuke en gezellige gastfamilie, 3 keer raden wat ik ook heb gedaan? Ben op Zondag naar de kerk geweest! Zij gingen met zn allen en ik ging gewoon mee, had nee kunnen zeggen maar nu heb ik dat ook eens meegemaakt! Het voelde soort van raar maar ook wel goed, weet niet hoe ik t moet uitleggen, had lange saaie verhalen verwacht maar dat viel erg mee, het begon met een band die moderne jesusliedjes zong en je kon meezingen door een groot scherm waar de tekst op stond. (Karin is zelf ook niet gelovig) Ben ook naar de film geweest met Victoria en Karin, 27 dresses, erg leuke film, een echte feelgood comedy, zeker aan te raden! Gister ben ik teruggekomen in Maryborough, was ook weer goed om Deanne, Nick en Taylah weer te zien, Deanne zei dat ze heel trots op mij was dat ik de twee vluchten en vele trein en busreizen heb gedaan zonder problemen, dat vond ik heel leuk om te horen.

Wat ik trouwens best wel grappig vond is dat Karin en ik toch bijna de hele tijd wel engels met elkaar praatten, wat natuurlijk ook erg onaardig is tegenover anderen als we samen nederlands gaan praten maar ook als we gewoon met zn tweeen waren is engels gewoon makkelijker! Heb nog steeds best wel een sterk accent maar het is al 20 keer beter dan toen ik hier net kwam, sterker nog: normaal denk en droom ik zelfs voor 98% in t engels. Ben er ook achter gekomen dat het terug naar Nederlands gaat als me even niet zo top voel en nu bijvoorbeeld ook omdat ik Nederlands zit te typen netzoals als ik met iemand van thuis zit te bellen. Heel soms weet ik een woord niet in t engels maar dat is niet meer zo vaak, in t begin wel dagelijks een aantal keer.

Mijn tijd in Warners Bay (waar ik ben bleven slapen bij de familie Bunder) was ook helemaal super, het leukste vond ik de dolfijnencruise, heb heel veel gezien en sommige sprongen ook uit het water! De eerste keer dat ik ooit dolfijnen in het wild heb gezien, zeker weten de moeite waard! Was alleen erg moeiljk om fotos te maken.. Je kon ook in een net zitten dat achter de boot aanhing, ze zwommen helaas niet onder je door bij wijze van spreke maar sommige kwamen wel heel dichtbij, nog niet eens twee meter afstand van de boot!
Ben zelfs wezen schaatsen!! Voelt superraar om daar op me slippers binnen te lopen (in een grote hal want buiten zou het meteen smelten met 30 graden) gelukkig heb ik het gevoel nog niet verloren, kon het alleen niet uitstaan dat een aantal jongens beter en sneller waren dan ik, wie komt er hier nou uit het elfstedentochtgebied? Niet dat ze daar ooit van gehoord hebben maar daar gaat het niet om.
Ben naar de film geweest, de hele tijd sinds dat ik 9 juli nederland verliet niet naar de bios geweest, en nu ineens in twee weken 2 keer! (die andere is 27 dresses, lees terug) Het was met Robert en Suzan, de broer en zijn vrouw van Eric waar ik toen bij sliep, zij hebben mij uitgenodigd en van te voren uit eten, heel leuk en erg mooie film, I am legend met Will Smith maar ik schrok me wel vaak helemaal dood door onverwachte acties met rare soort van enge omgebouwde honden en mensen, als je van beetje actie en serieus houdt is ie super! Ik vond m heel mooi maar ook erg triest.
Wat heb ik nog meer daar gedaan..? Over strand gelopen en in zee gezwommen, uren in hun hangmat in de achtertuin gelegen, helpen terrasplanken verfen, in achtertuinzwembad van Robert en Susan geluierd.
Volgende week Donderdag is de vakantie afgelopen en begint school weer met huiswerk, leraren en alles, ga nu naar year 11 (5e) hiervoor was het jaar 10, dit was dus mijn zomervakantie, jaja zelfs at is omgekeerd hier wat ik natuurlijk totaal niet erg vind, maar dat snap je vast wel, ik vind zelf dat mijn zomervakantie erg geslaagd is, veel leuke dingen gedaan en lol gehad.

Op t moment is de Australia open aan de gang, dat is een groot tennisgebeuren met proffessionele tennisers/tennisters van over de hele wereld, die strijden om een een of andere belangrijke prijs, volg het niet echt. Ben benieuwd of jullie daar ook iets van horen. Er is nu dus zo’n beetje 24 uur per dag tennis op tv, Deanne gaat morgen met een paar klanten de finale kijken en wou proberen om ook kaarten voor Nick, Taylah en mij te krijgen maar die waren ongelooflijk duur dus dat gaat voor ons helaas niet door.
Nou nu gaat ik er weer vandoor, dus dag vriendjes dag vriendinnetjes tot de volgende keer maar weer! (zo ging dat liedje van Bassie&Adriaan toch?)

Geen opmerkingen: