zaterdag 5 januari 2008

A very happy new year!

GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik wens iedereen een heel leuk, gezellig, gezond en leuk jaar toe. Vind het jammer dat ik iedereen niet gewoon even 3zoenen kon geven, kan ze wel even in een envelopje opsturen! Haha, nog even wachten en dan ben ik er ook weer, Nog 18 weken mensen! 12 mei als ik het goed heb. Eigenlijk eindigt het programma 30 april maar papa, mama, jelle en maud komen over op 19 april zodat ik ze alle leuke plekjes kan laten zien en op vakantie gaan voor ong. 3 weken in dit geweldige lang genaamd Australiƫ! De vliegticket is al omgeboekt moet alleen nog mijn visum regelen wat veel moeilijker is dan ik had verwacht.. Heel ingewikkeld! Weet nog niet wat we dan gaan doen en waarheen want OZ is heeel erg groot en zooveel te zien dat we niet kunnen kiezen. Noujah daar komen we wel uit en heb er in ieder geval heel veel zin in!
Ga over 2 dagen (Maandag) ook op vakantie en heb er superveel zin in! Naar Warners Bay wat ongeveer een eindje boven Sydney ligt, daar logeer ik bij Eric, Luke en Jordan (man met twee zoons van 16 en 17!) heb er megaveel zin in, ze klinken erg aardig aan de telefoon wordt waarschijnlijk wel beetje zoeken op het vliegveld (heel aardig, Eric komt mij ophalen) want weet niet hoe ze eruitzien… hehe heel handig! Maarja komt wel goed.
Zou eerst al eerder gaan maar de ticket was nu veel goedkoper dus dan maar zo ik kom de 18e terug. De goedkoopste was 215 dollar (+- 140 euro) dus volgens mij is dat nog best wel goedkoop. Maar als je wil kun je ook voor 1000 dollar vliegen met luxe stoelen en drankjes in businessclass enzo.

Hoop dat iedereen een heel leuke oudennieuw en kerst heeft gehad, ik in ieder geval wel, kerst had ik geloof ik al vertelt, oud&nieuw was wel leuk, op oudejaarsdag watergevecht gehad, wie had dat ooit verwacht? nou ik wel want het was zoo ongelooflijk stikheet dat het heerlijk verfrissend was! We zijn naar Echuca geweest (Deanne, Nick en ik, Taylah moest op het laatste moment werken en is daarna met haar vader, vriendin van haar vader en halfzusje meegeweest rond Victoria, de staat/provincie) waar vrienden van Nick en Deanne wonen en zijn daar een nachtje blijven slapen. Om 10 voor 12 natuurlijk aftellen met champagne en daarna gingen ze met zn allen op stap, (die ouders, mijn namaakouders en een andere vriendin van hun) daar zat ik dan alleen op de bank want de uitgaansleeftijd is hier heel stom 18 jaar en daar zijn ze ook erg streng in. Iedereen schrikt zich ook altijd helemaal dood als ze horen dat het feesten in Nederland om ongeveer 4 uur pas afgelopen zijn, dat begint hier heel vroeg en is dus ook vroeg afgelopen… en dan nog is de uitgaans en drank leeftijd 18! Rare Aussies.. Maarja Amerika is nog erger met 21!
Op nieuwjaarsdag hebben we eerst uitgeslapen en een film gekeken en daarna in een snikhete auto gestapt om vervolgens 2 uur naar huis te rijden.
De volgende dag kwamen Victoria en Karin langs (twee andere leuke Exchange-students-vriendinnen) als verrassing want ze waren toevallig in de buurt, dat was erg gezellig, flink bijgekletst en naar t zwembad geweest, helaas was het maar voor een dagje, ik had het totaal niet erg gevonden als ze nog wat langer bleven… maarja dat kwam niet uit met hun planning. Ohjah ik heb ook nog oliebollen en miniappelflappen gebakken! Alleen de oliebollen waren beetje plat en niet zoals ze horen te zijn maarja wel lekker, de miniappelflappen waren wel heel lekker. Natuurlijk was er ook vuurwerk maar dat was niet erg spannend, je moet een vergunning hebben om het af te steken omdat de grond en lucht heel droog is is het veel gevaarlijker dan ergens anders. Het was wel heel mooi en groot in Sydney en Melbourne heb ik op tv gezien.
Verder wat met Brogahn en Annie afgesproken (twee vriendinnen) was ook heel gezellig. En straks tas inpakken voor Maandag! Nu heb ik niet meer zoveel te vertellen en hoor je de volgende keer zeker wel meer, beloofd!
Dooeg liefs en een kus van Lois uit Down Under!

1 opmerking:

Anoniem zei

"We wish you a merry christmas, we wish you a merry christmas, and a happy new year!"

Haaj! Een ontzettend gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat je het aankomende dagen leuk heb naar waar je nu weer voor fantastisch-iets heengaat!

X
Mare