zaterdag 29 december 2007

kerst



Goedemiddag lieve mensen,,

Ooh wat heerlijk is dat toch vakantie hebben! Kerst was fantastisch en geniet me suf. Maar zal jullie nu weer even bijpraten want heb veel te vertellen: Hoop dat kerst bij jullie heel leuk was en een beetje uit te houden zonder mij.. haha grapje! Was vast heel gezellig, mijne in ieder geval wel alleen heel anders dan normaal maar dat maakt niet uit en daarom ben ik hier ook! Het voelt best wel raar om kerst te vieren in je korte broek enzo maar dat maakt het ook weer erg speciaal.
Ik ben best wel heel erg verwend door mensen die ik eigenlijk pas 5½ maand ken, al voelt het al alsof het veel langer is, zelfs mijn soort van oma deed niet lullig en kreeg ook kados van haar, heb dus veel leuke dingen gekregen en zit er ernstig over in hoe ik alles mee naar huis ga nemen, zelfs met een grote doos opsturen kom ik er denk ik al niet eens… maarja dat zien we dan wel weer hehe.
Zal even mijn kerstdag beschrijven (ja het is maar een dag kerst hier, heel apart!) s’ochtends hebben we eerst onze kadootjes uitgepakt die onder de boom lagen. Heb paar tshirts, 3 paar oorbellen, 2 kettingen, geurtje en body lotion van kate moss, zo’n pop om sieraden aan te hangen, kleine tas, boomerang en nog veel meer gekregen maar teveel om op te noemen, kortom ik ben erg verwend! Natuurlijk kon ik niet achter blijven met kadootjes en heb voor Deanne een CD van Keith Urban gekocht waar ze helemaal fan van is en een shirt met grappige tekst, voor Nick een leuk t-shirt en kerstdecoratietrein voor waxinelichtjes, en voor Taylah douchespul “voor na een lange nacht om te ontspannen”, make-up en donutbadbruisballen.
Daarna zijn we naar Noela en Larry gegaan (Deannes ouders) want daar lagen ook veel kadootjes op ons te wachten, ohja ook zo grappig: Logan (neefje van net 2 jaar) had een speelgoedtractor gekregen alleen hij was er bang voor, keek er alleen naar en liep achteruit ervan weg haha! Dat was heel gezellig, toen weer naar huis om om te kleden want we waren nog in pyjama… singstar spelen want Taylah had een 2 nieuwe singstarcds gekregen, douchen en dan weer terug naar Noela en Larry om daar een heerlijke zelfgemaakte lunch te eten, gezellig doen en rond half 6 weer naar huis en toen naar Carry, Nick’s zus haar huis om het daar nog eens dunnetjes over te doen met uitgebreid avondeten waar eigenlijk niemand echt behoefte aan had omdat we de hele dag al veel gegeten hadden.. was ook heel gezellig (en laat). Klein detail: hier heb ik gewonnen met soort van pokeren, whoehoee eindelijk ik ook eens, helemaal blij, helaas waren het alleen viesjes (of hoe je dat dan ook schrijft) dus geen grote winst… deze keer.
Had ook verwacht dat ik wel heimwee zou krijgen met kerst maar gelukkig viel dat erg mee, had gewoon te veel afleiding denk ik, erg blij om! Weet gewoon dat als ik weer thuis ben alles weer normaal is zoals altijd en kerst zoals nu niet snel weer meemaak!
Volgende dag was boxing day en lekker uitgeslapen, toen naar Castlemaine waar Deannes oma woont, Noala heeft iets van 11 broers en zussen! Dat was dus drukke boel met al dat nageslacht erbij en heel gezellig.
Even ter informatie: vandaag is het 37 graden!!! Echt waar ik ga dood, alleen.. het wordt alleen nog maar erger! Morgen gaan we naar Echuca om daar oud en nieuw te vieren waar vrienden van hun wonen. Maar dat is helemaal in de bovenkant (nog meer countryside, landinwaarts, +/- 4.5 uur vanaf de kust) en dat betekent dat het daar nog veeeel warmer is dan alleen al hier waar ik doodga. We gaan met Deanne, Nick en ik, Taylah weet nog niet zeker of ze mee gaat want haar vader is nu in de buurt en aangezien ze die niet zo vaak ziet zit ze te twijfelen met wie ze oud en nieuw door wil brengen. Even voor de duidelijkheid, Nick is niet Taylahs vader maar gewoon de vriend van Deanne, best wel grappig eigenlijk er wonen hier 4 mensen in huis met allemaal verschillende achternamen hihi. Nick Weaver, Deanne Martin, Taylah Whelan en ik natuurlijk, Lois Muller.
Ging net even een bustijdschema op halen omdat ik volgende week op vakantie ga! Maar moet dan eerst in Melbourne komen met de bus om daar naar Melbourne tullamarine airport op het vliegtuig te gaan! Een broer van een australische vriend van me ouders heeft me uitgenodigd om daar een tijdje te logeren, dus ben nu ook ongeveer bezig om een ticket te boeken maar snap er niet veel van.. komt wel goed. Ik maak me inmiddels ook al niet eens meer druk om alleen op het vliegtuig te stappen enzo, nu al zo vaak gedaan, zeker met binnenlandse vluchten is dat supermakkelijk, hoef vaak niet eens mn paspoort te laten zien maar neem m wel mee want je weet nooit of ze erom vragen of niet. De familie waarbij ik ga logeren wonen vlakbij Newcastle (waar ik naar toe vlieg), heb ze nooit eerder ontmoet, sterker nog ik weet niet eens hoe ze eruit zien, maargoed dat wist ik ook niet van mijn gastfamilie voordat ik hier kwam alleen paar fotos. Het is een man met twee zoons waarvan een bokskampioen is, whoehoe! Kan ie mij nog s wat leren hihi. Ze gaan ook veel naar zee met een vette speedboot en nog veel meer gaafe dingen heb ik al gehoord. Dus daar heb ik superveel zin in, waarschijnlijk zit ik volgende week donderdag in t vliegtuig en kom iets meer dan een week daarna weer terug.

Verder heb ik afgelopen tijd niet veel bijzonders gedaan, wat afgesproken met vriendinnen, Brogahn en Annie waar ik nu veel mee omga, naar t plaatselijke saaie zwembad, de plaatselijke winkelstraat wat op en neer lopen en winkels kijken, christmasshoppen in Bendigo (grotere stad). Ben ook naar een primaryschool christmasconcert geweest waar Noala mij voor uitnodigde. Dat is van de (basis)school waar ik ook work experience heb gedaan (eind september) dus was erg grappig om al die schattige kindjes weer te zien al is het dan dansend en zingend over kerst. Mijn soort van nichtje Jessica zat er ook bij, en een doof meisje van 6 jaar die amper wist wat er allemaal gebeurde en wat ze moest doen. Die hele school leert ook gebarentaal in verband met haar dus toen haar groep hun liedje deed deden alle leerlingen in het publiek ook mee in gebarentaal dat was echt geweldig om te zien.
Ohjah nog een leuk weetje: het spinnenseizoen is duidelijk echt begonnen,, eergisteravond zat er een megaspin boven het gordijn boven mijn bed, ik vond hem wat te groot en vertrouwde het niet en heb Nick maar even uit zn bed gehaald (hij sliep nog niet hoor) en hij zei dat als je daar een beet van krijgt voor eeuwig ernstig ziek blijft, niet dood maar geen pretje.. ik wist dat ze hier waren maar dacht nou dat valt wel mee… dus niet! ben er niet bang voor ofzo, maar vond het nou ook niet bepaald een veilig idee, maaja iedereen hier heeft t toch ook allemaal overleefd??
Nu is ie gelukkig wel dood maar er kunnen altijd meer zijn en moet dus iedere keer voordat ik naar bed ga mijn dekens en kussen uitkloppen en kleren voordat ik die aandoe, tsja je weet maar nooit! Kon die nacht moeilijk in slaap komen… 3 keer raden waarom.

Nou nu gaat ik eer weer vandoor om even te lunchen, waarschijnlijk gewoon een broodje ofzo, heb niet superhonger want heb de laatste paar dagen beetje teveel gehad dan goed voor me is… hehe dat heb je met kerst enzo, alles is alleen zo lekker. haha

Geen opmerkingen: