zaterdag 12 januari 2008

this is paradise!


Dit had ik kunnen zijn!
Hallooo daaro in het koude vieze Nederland,,

Geen zorgen het is hier superleuk, heb gister gewoon even met de boxkampioen van australie gewoon film gekeken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.. Ben gister mee naar hun training geweest wat egt niet voor watjes is! (gewoon in een garagebox en achtertuin haha) Op t moment is Jordan (de jongste van net 16) kamperen/kanoeen met 2 vrienden en zit ik even een berichtje naar jullie thuisblijvers te typen op hun laptop. Eric ligt boven te slapen want hij heeft vanacht 16 uur gewerkt (metaalfabriek die absoluut niet stil mag staan)
Je zou zeggen dat die jongens hartstikke machos zijn met vette spierballen maar ze zijn juist heel lief en zien er totaal niet uit als boxers, en ook niet lelijk haha.
Op straat lopen de hele dag jongens in alleen een zwembroek met surfboard over straat, lekker gebruinde wasbordjes spotten, whaa heerlijk!
Ben ook al meegeweest naar t strand echte surfers kijken hoe het echt moet, daar heb ik geen wedstrijd en tribune voor nodig haha. Dat was met de neef van hun (Guy) en een paar vrienden van hem. Wow die golfen zijn heel sterk, heb geprobeerd om er een stuk in te zwemmen om te vragen of ik een surfboard mocht lenen van een van hun om wat op te oefenen (lees: stuntelen.) Hij liep namelijk het strand op en zag de golven en zei dat ie tog maar even zn andere bord uit de auto ging halen omdat dat beter was voor deze hoge golven, wees nou eerlijk: 2 meter voor een golf is toch niks?
Ik kwam er helemaal niet tussendoor, die golven zijn zoo hoog en de wind blaast je ook nog eens de verkeerde kant op, laat staan hoe ver je moet zwemmen en dat je na 15meter al niet eens meer kunt staan. Zij kwamen al met moeite terug in de branding wat nogal wat is voor jongens van 23/25 jaar!
De tweede dag dat ik hier aankwam ben ik gelijk al meegeweest met Erik en zijn vriendin en haar dochter naar Anna Bay waar zij wonen (zit nu in Warners Bay) en daar rondgelopen bij de haven en naar t strand. Natuurlijk ben ik ook weer verbrand, wel ingesmeerd maar waarschijnlijk niet goed want hier ben je binnen een half uurtje al als een kreeft! By the way: alle zonnebrandcremes beginnen zobizo al bij 30+, lager dan dat is er gewoon niks omdat je zoo snel verbrand echt ongelooflijk.

Ga volgende week walvissen en dolfijnen kijken terwijl ik in een net zit wat achteraan de megaboot hangt en die beesten vrolijk onder je door zwemmen, niet verkeerd dacht ik zo toch?
Eigenlijk ben ik best wel blij dat ik hier niet zit voor die 10 maanden want dan had ik nooit meer weggewild! Het is zoo mooi, vlakbij de oceaan waar ik weer super van geniet, het ruikt zoo lekker, ik hou van die lucht en het is gewoon zoo mooi, de warmte is prettig, niet zo benauwd als in Victoria, alle mooie dierengeluiden (behalve de gevaarlijk haaien, slangen en spinnen dan) en als aardbei op de taart: het kraanwater is lekker drinkbaar!

Nou nu ga ik er weer vandoor, tot horens! Moet wel veel aan jullie denken hoor nu het zo koud is daar, leuk tussendoortje (ben bruiner dan ooit en heb al zon beetje een maand geen lange broek meer aangehad, al jaloers?)

1 opmerking:

Anoniem zei

Super Jaloers!!!!!!! Wat een leven en wij zijn blij dat je toch nog terug wilt naar nederland. Moet je indenken; jij die een jaar lang de hollandse druilerige grijze winter over mag slaan. Wie zou dat nu niet willen...... We zijn benieuwd naar je bruine buik en hoeveel sproeten heb je nu???

Geniet je suf!!!

Veel liefs, Mama en papa