dinsdag 4 december 2007

Heerlijk vakantieee met een paar vieze gevaarlijke spinnen...!

Ik heb lekker al vakantie! Joehoe lekker puh, noujah eigenlijk vanmiddag pas en morgen gaan we met de hele school naar een megazwembad een uurtje rijden hiervandaan in Bendigo. Je mag kiezen of je mee wil of niet en ik ga wel want anders zit ik ook maar een beetje thuis niks te doen toch en het is wel gezellig als afsluiting van het jaar.
Vorige week Vrijdag hebben we Kris Kringles gedaan op school, dat is een soort van surprises maar dan veel saaier, alleen een kadootje zonder suprise, gedicht of wat dan ook en het was binnen 5 minuten klaar, bijna iedereen had chocolade gekocht/gekregen, ik ook, heel lekker hoor alleen zo saai! Ik heb het niet voor degene gekocht die ik had getrokken.
Heb laatst mijn pyjama van sinterklaas opgestuurd gekregen dat is een traditie van sinterklaas bij ons in de familie heb alleen dit jaar, heel ongebruikelijk natuurlijk, een kort broekje met hemdje pyjama, een superleuke rode, bedankt sinterklaas! Dat was wel beetje emotioneel voor mij hoor, nooit gedacht dat een pyjama zoveel uit je kan halen! Haha maarja dat maakt niet uit en hoort er ook bij. Ik ga het waarschijnlijk beetje klein vieren met paar kleine kadootjes en zwartepietenmutsen op haha.

Hmm weet opeens niks meer te vertellen.. Dat heb ik wel vaker als ik eindelijk weer eens zit om wat te schrijven maar ik hoop niet dat jullie dat mij kwalijk nemen na een kilometer tekst van vorige week. Ooh dat was zoo geweldig die vakantie, zoo gezellig en heel erg veel lol gemaakt, het was alleen al leuk om af en toe weer s een H&M hemdje voorbij te zien komen haha. Moet er nog steeds veel aan denken en zou er bijna wel willen wonen! Maar zelfs boven dat gaat het goeie Nederland nog altijd boven, ik bedoel Australie is een geweldig land met fantastische dingen die je waarschijnlijk nergens anders zal vinden, ik ben al helemaal verliefd geworden op OZ maar zou er niet voor altijd willen wonen, daarvoor mis ik alles en iedereen daar aan de andere kant van de wereld teveel voor. Regelmatig een vakantie zie ik wel 100% zitten haha. Ohjah leuk grapje tussendoor: Een paar dagen geleden was ik even aan t stofzuigen, tsja dat moet ook gebeuren, en toen lag er een redback spider midden op een stoel in de kamer! Dat is een spin die serieus levensgevaarlijk is, hij ziet er niet eens zo bedreigend uit, het heeft alleen een dikke rode streep op zn rug waar je m aan kunt herkennen, ik schrok best wel. Paar dagen daarvoor heeft Nick me aangewezen hoe ie er nou echt uitziet want wist m eerst alleen maar van verhalen enzo, er zat een in de schuur toen we de kerstversiering eruit wouden halen. (mama, maak je maar geen zorgen, hij heeft niemand iets gedaan en ligt nu dood in de container.) Hier is een foto van de Redback spider Diezelfde avond zat er toevallig ook een grote dikke vieze spin op mijn raam boven mijn bed, gelukkig wel aan de buitenkant, nog net geen vogelspin maar wel vies bruin en denk wel groter dan een tennisbal! Jakk… ach ja interessant weetje toch?
Wow verbaas me er zelf over dat ik zo’n heel verhaal over een paar beetje-anders-dan-normaal spinnen kan schrijven,, wat ben ik toch weer geweldig niet?

Op school hangt er op t moment echt zo’n lekker sfeertje van het is bijna vakantie! Het is ook een heel lekker gevoel, lekker uitslapen, niks doen en vooral veel leuke dingen! Zal jullie even mijn plannen voorzover vertellen: deze Zondag naar Melbourne met de bus en wat gezellig rondlopen, bekijken, maar dat zien we daar wel. Volgende week Donderdag ga ik al naar Sydney waar ik superveel zin in heb! Helaas lopen we er maar 2 hele dagen rond, Donderdag +- 5 uur vliegen, Vrijdag en Zaterdag om leuke dingen te doen en Zondag +- 6 uur ochtends (heel vroeg,, shit!) weer terug. De vlucht duurt nog niet eens anderhalf uur dus dat valt wel mee, ben je net in de lucht en dan alweer dalen, heeft t dan wel zin? Ja natuurlijk wel want rijden is wel even stukje langer… de vluchten zijn helaas wel op best wel rottijden maar dat was het goedkoopste, en Nick en Deanne moeten Maandag weer gewoon aan t werk.
Ga waarschijnlijk ook wel met paar andere exchange students afspreken, met Karin en Stefanie, haar heb ik op die vakantie ontmoet en woont in Melbourne in een suburb ofzoiest. Normaal woont ze in Sweden en ze is gewoon zoo grappig, we lagen iedere keer weer helemaal in een deuk samen dus dat wordt zeker weten heel gezellig!
Ben uitgenodigd door een lerares van school (digital designs) om bij vrienden van haar te logeren voor een paar nachtjes, ken ze niet, maar het klinken als hele aardige mensen en wonen ergens dichtbij de Great Ocean Road/Melbourne. Dat vond ik echt heel aardig van haar, ken haar amper maar het is een heel lief klein vrouwtje en zegt gewoon van, ja daar mag je vast wel logeren en heeft het nog niet eens aan hun zelf gevraagd want ze waren op een lange vakantie, komt wel goed!
Ben ook op zoek naar iets van een surfkamp maar het is allemaal best wel duur en heb nog niet echt een superleuke gevonden, vaak ook maar voor 2 of 3 dagen of gewoon een paar uurtjes les. Australie staat toch bekend om zijn geweldige golven, surfstranden en surfboys, dus dat wil ik ook meemaken! Moet alleen nog wel even goed op zoek…
En tot slot: ga waarschijnlijk weer met de mensen van het hockey en waar ik mee naar de great ocean road ben geweest daar weer heen, maar heb ze al een tijdje niet gesproken, mede omdat ze al een paar weken niet naar het hockey zijn geweest. Komt ook wel goed!

Kom net terug van een familiedinner voor Noela, Deannes moeder, ze is 55 geworden en dat hebben we gevierd en uit eten geweest met hun en andere “soort van oom, tante en klein neefje”. was heel gezellig.
Nou dit is uiteindelijk toch nog best wel lang bericht geworden he?
Het kan trouwens zijn dat ik het nu in de vakantie niet meer zo vaak doe want dan is alles toch beetje anders dan normaal. Normaal doe ik het meeste op school, thuis typen op mijn laptop en op school uploaden van mijn usb-geval want heb alweer/nog steeds geen eigen internetverbinding en mijn usb-geval werkt niet op de prehistorische-thuiscomputer… krijg allemaal rare tekentjes, en het heeft ook een erg k*t toetsenbord. Dus dat gaat lekker. Ahum ahum.
Dus maak je geen zorgen als je een tijdje niets van mij heb gehoord, ik blijf zeker wel in leven en eet braaf iedere dag een stukje fruit (althans dat probeer ik) maar vanwege de verbinding of omdat ik een tijdje ergens anders ben kun je dus niet zoveel van mij verwachten… sorry!

Nu moet ik echt gaan want ben erg moe en ga slapen. XxxX jullie allerleukste :P en ook meest ver wegge (is dit nederlands?? Dat is op t moment niet helemaal toppie meer als je de hele dag engels praat…) vriendin, dochter, nicht, kleindochter, kennis of wat hoe je mij dan ook kent. Kusjes lois

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Lois daar down under
sint vindt jou heel bijzonder
Een groot avontuur daar aan de andere kant
Veel te doen in het australiƫ land
Gelukkig gaat de tijd heel snel voorbij
en ben je weer terug bij mij
Laat je velletje niet verbranden
ook niet aan je bikiniranden
Veel plezier de komnede tijd
Sint en Piet vinden jou een stoere meid!!